Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
ik heb onlangs 20meter groene beuk en liguster gepland, die als haag worden gebruikt. Nu de haag net gepland is zou ik graag enkele bodembedekkers onder de haag hebben zodat ik daar geen onkruid krijg. Ik heb het zo niet op boomschors dus dacht ik aan een bodembedekker.
Heb je een idee wat hiervoor veel gebruikt wordt?
En is het nu nog te planten?
Hallo,
misschien kan je Pachysandra terminalis planten,dit plantje blijft winter en zomer groen en krijgt in het voorjaar een eenvoudig wit bloempje;vinca blijft ook groen en geeft witte of paarse bloempjes;de gewone klimop (hedera) ofwel Potentilla dat in verschillende variëteiten bestaat.
Ik hoop om je hiermee wat te kunnen helpen,
mvg,
Kristien
Hoewel ik niet zo snel weet welke bodembedekker het hier gaat doen zou ik met Pachysandra terminalis toch heel voorzichtig zijn.
Deze woekert erg en dient in een goed afgebakend gebied te staan.
Ook kan hij wel tot 50 cm hoog worden en bijna even zo diep wortelen.
Daardoor krijgt de haag wellicht te weinig vocht en ruimte.
Bovendien is het mijn ervaring dat je de Pachysandra er ook nooit meer uit krijgt, mocht dat eens nodig zijn. Ik ben daar al jaren mee bezig !
Groet,
Ik vind dat vinca nog harder woekerd dan de pachisandra.
En ik zou zeker geen klimop onder je haag gaan zetten,deze gaat de haag op langere termijn helemaal verstikken,persoonlijk zou ik nog altijd kiezen voor schors of hakselhout,geen onderhoud en het oogt mooi.
En als er dan toch al eens een ongewenst kruidje verschijnt is het zo te verwijderen.
Eddy,
Zelf heb ik Viola labradorica en Cornus canadensis onder mijn beukenhaag staan.
De eerste is groenblijvend en tekent goed af tegen de haag. De tweede oogt iets natuurlijker, maar is niet wintergroen. Viola odorata is ook een goede keuze.
Deze planten kunnen allemaal goed tegen schaduw.
Vinca en Pachisandra hebben volgens mij meer zon nodig.
Klimop is echt een slecht idee!