menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aanleg voortuin

Betsenaar

Betsenaar

Beste,

ik ga starten met et aanleggen van mijn voortuintjes.
Twee voortuintjes gescheiden door een pad naar de voordeur beide ongeveer 5 meter op 4 ( symmetrisch).
Na een lange tijd weet ik wat ik ga planten.
Achteraan de perken staat de taxus reeds gepland. Evenwijdig met de gevel van het huis.
Deze taxus ga ik zo een 80 cm à 1 m maximum hoog laten worden tot net onder mijn vensterbladen.
Daarvoor zou ik graag werken met siergrassen gecombineerd met nog iets waar kleur inzit.
1)Kunnen jullie mij tips geven welke siergrassen ik best plant voor die taxus, dus max hoogte is ongeveer 50 à 60 cm vermits de taxus op ongeveer 0,8 à 1 m wordt gesnoeid.
2)wat te combineren met het siergras met iets van ongeveer dezelfde hoogte. Iets kleurrijks dat echt mooi uitkomt samen met het al donkergroene taxus en het siergras. Een bloem bijvoorbeeld.
3) Om het pad te accentueren dacht ik aan witte struikrozen.Wat denken jullie
4)Hoe deel ik deze voortuin best in. In groepen aanplanten? Delen door twee of door vier?
Foto's van de voortuin (http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=6&sid=11&page=&tid=20462)
Dus Taxus, siergras, witte struikrozen en iets kleurrijks wat denken jullie

Alvast bedankt voor de hopelijk leuke tips

Groetjes

Bart
maandag 16 maart 2009 - 20:30
Karintje

Karintje

http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=6&sid=11&page=&tid=20462

Hoi Bart,

Ik heb je link ff aanklikbaar gemaakt!
Hopelijk krijg je gebruikbare tips, ik kan je helaas niet echt helpen

Grtz,
Karin
dinsdag 17 maart 2009 - 15:48
Ed50

Ed50

Hoi Bart,

Als siergras dacht ik aan Pennisetum of als je liever iets groenblijvends hebt aan Carex morrowii 'Variegata'.
Je zou dat eventueel kunnen combineren met Sedum 'Herbstfreude' en/of Hosta's waarvan er natuurlijk een enorme keuze is.
Als er genoeg zon is zou je ook Salvia x superba 'Ostfriesland' of een andere cultivar kunnen planten. Ik zou die planten in grote groepen van ongeveer een tiental planten.
Deze planten kunnen goed gecombineerd worden met witte struikrozen zoals Schneewitchen.
dinsdag 17 maart 2009 - 19:15
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).