Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
ik ga starten met et aanleggen van mijn voortuintjes.
Twee voortuintjes gescheiden door een pad naar de voordeur beide ongeveer 5 meter op 4 ( symmetrisch).
Na een lange tijd weet ik wat ik ga planten.
Achteraan de perken staat de taxus reeds gepland. Evenwijdig met de gevel van het huis.
Deze taxus ga ik zo een 80 cm à 1 m maximum hoog laten worden tot net onder mijn vensterbladen.
Daarvoor zou ik graag werken met siergrassen gecombineerd met nog iets waar kleur inzit.
1)Kunnen jullie mij tips geven welke siergrassen ik best plant voor die taxus, dus max hoogte is ongeveer 50 à 60 cm vermits de taxus op ongeveer 0,8 à 1 m wordt gesnoeid.
2)wat te combineren met het siergras met iets van ongeveer dezelfde hoogte. Iets kleurrijks dat echt mooi uitkomt samen met het al donkergroene taxus en het siergras. Een bloem bijvoorbeeld.
3) Om het pad te accentueren dacht ik aan witte struikrozen.Wat denken jullie
4)Hoe deel ik deze voortuin best in. In groepen aanplanten? Delen door twee of door vier?
Foto's van de voortuin (http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=6&sid=11&page=&tid=20462)
Dus Taxus, siergras, witte struikrozen en iets kleurrijks wat denken jullie
Als siergras dacht ik aan Pennisetum of als je liever iets groenblijvends hebt aan Carex morrowii 'Variegata'.
Je zou dat eventueel kunnen combineren met Sedum 'Herbstfreude' en/of Hosta's waarvan er natuurlijk een enorme keuze is.
Als er genoeg zon is zou je ook Salvia x superba 'Ostfriesland' of een andere cultivar kunnen planten. Ik zou die planten in grote groepen van ongeveer een tiental planten.
Deze planten kunnen goed gecombineerd worden met witte struikrozen zoals Schneewitchen.