Wij hebben geen echte tuin, maar een ruime patio die er momenteel wat triestig bijligt.
Dit jaar zou ik er werk van willen maken om wat grotere planten in grote potten te zetten. Omdat het budget na verbouwingen wat krap is, moet ik een beetje creatief zijn.
Alle tips zijn welkom, maar een aantal vraagjes heb ik ook al :
- ik heb 2 grote konijnen rondlopen die veel keutels produceren. Kan ik die konijnenmest gebruiken ipv van koemest om potgrond te verrijken ?
- ik dacht een aantal heesters die normaal in de tuin staan, in grote potten te zetten. Zijn die mooi te houden als je de wortels ieder jaar snoeit en zorgt voor grote potten met rijke grond ? Ik dacht bijv. aan sering, forsythia, acer, ....
- ik heb al 2 mooie grote brugmansia's, die ik in de herfst sterk teruggesnoeid heb (ze moeten binnen staan tijdens de winter en ik kan geen "bomen" binnenzetten
). Dit voorjaar dacht ik bij het verpotten ook de wortels een snoeibeurt te geven, is dit een goed idee ?
- ik heb een druivelaar in een pot staan. Hoe verzorg ik die best ? Nu is hij nog klein, maar als die verder gaat groeien, zal ik steun moeten voorzien. Enige tips hieromtrent ?
- nog ideeën qua budgetvriendelijke planten die niet te klein zijn ?
Veel vragen ... maar dit jaar zou ik echt werk willen maken van die patio, en ook naar de winter toe (maar laat het eerst maar weer lente en zomer worden
)
Groetjes,
Agda