menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Patio aankleden

Ga naar meest recente reactie

Agda

Agda

Wij hebben geen echte tuin, maar een ruime patio die er momenteel wat triestig bijligt.
Dit jaar zou ik er werk van willen maken om wat grotere planten in grote potten te zetten. Omdat het budget na verbouwingen wat krap is, moet ik een beetje creatief zijn.
Alle tips zijn welkom, maar een aantal vraagjes heb ik ook al :

- ik heb 2 grote konijnen rondlopen die veel keutels produceren. Kan ik die konijnenmest gebruiken ipv van koemest om potgrond te verrijken ?

- ik dacht een aantal heesters die normaal in de tuin staan, in grote potten te zetten. Zijn die mooi te houden als je de wortels ieder jaar snoeit en zorgt voor grote potten met rijke grond ? Ik dacht bijv. aan sering, forsythia, acer, ....

- ik heb al 2 mooie grote brugmansia's, die ik in de herfst sterk teruggesnoeid heb (ze moeten binnen staan tijdens de winter en ik kan geen "bomen" binnenzetten ). Dit voorjaar dacht ik bij het verpotten ook de wortels een snoeibeurt te geven, is dit een goed idee ?

- ik heb een druivelaar in een pot staan. Hoe verzorg ik die best ? Nu is hij nog klein, maar als die verder gaat groeien, zal ik steun moeten voorzien. Enige tips hieromtrent ?

- nog ideeën qua budgetvriendelijke planten die niet te klein zijn ?

Veel vragen ... maar dit jaar zou ik echt werk willen maken van die patio, en ook naar de winter toe (maar laat het eerst maar weer lente en zomer worden )

Groetjes,
Agda
zaterdag 28 februari 2009 - 13:51
printemps

Printemps

hallo

heeft een patio een dak ?
en waaruit is dat gemaakt?
anders is het misschien wat donker

heb ook een acer palmatum dissectum in pot en ik snoei de wortels niet
éénmaal heb ik het eens gedaan om de oude dreinagelaag weg te krijgen
maar ben niet van plan om dat jaarlijks ofzo te doen

volgens mij zijn konijnekeutels veel te sterk

vg
an
zaterdag 28 februari 2009 - 17:01
Agda

Agda

Hoi,
Nee, de patio is gewoon open. Het is eigenlijk een verhard (met blokjes) stuk grond tussen het huis en het atelier en is ongeveer 15 op 6 meter groot. Er komt licht genoeg, maar slechts een aantal uur echte zon.

Zou spijtig zijn van die keutels, ik heb MASSA's ervan
zaterdag 28 februari 2009 - 17:22
printemps

Printemps

aha

hier noemen ze dat een terras

mvg
an
zaterdag 28 februari 2009 - 17:36
deburen

Deburen

Tegen die tijd zijn er mooie éénjarigen op de markt voor geen geld. Misschien enkele oude potten mooi opknappen als je toch creatief bent, en je hebt heel de zomer plezier met deze blikvangers. Misschien zijn er mensen op het forum die niet te ver van je vandaan wonen en nog enkele stekjes van het één en ander teveel hebben. We wachten op de foto's van voor en na! succes Agda! (ps als dit een gesloten terras is is het idd een patio) groetjes Frank
zaterdag 28 februari 2009 - 20:55
martine89

Martine89

hallo Agda,
Misschien dat je een hortensia wel mooi vind ,die doet het ook goed in kuip of pot en die kan je in de winter laten buiten staan,pluspunt is dat deze plant lang mooie bloemen draagt.Wat betreft de sering en forsythia ik ben er niet zeker van maar misschien verkopen ze deze wel op formaat bestemd voor in potten te zetten .Ga als je kan eens een kijkje nemen in de tuincentra's.Veel succes gewenst
Groetjes Martine
donderdag 5 maart 2009 - 19:40
printemps

Printemps

wist eerst niet wat je bedoelde met patio
maar is een terras tussen muren hé
dan heb ik ook een patio (patiotuin)
heb langs 3 kanten muren rond ons terras
en de tuin is ook ommuurd met houten panelen

mvg
an
vrijdag 6 maart 2009 - 17:47
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).