Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Even een vraagje ivm afsluiting naast de gezamelijke haag. Even een kleine omschrijving. Het huis naast ons is twee jaar geleden verkocht. Vroeger stonden er vuile oversizede sparren en wat platen en troep van de gebuur. dus hebben we ons afsluiting 1,5m op het onze gehouden. Nu met de nieuwe eigenaar is al die troep weg en hebben we een gezamelijke leylandi haag gezet. omdat m'n gebeur z'n hond steeds weg liep heeft hij dus een afsluiting net naast de haag op 't zijne gezet. Nu de verbouwing achter de rug is zou ik willen we de tuin onder handen nemen. We zitten nu met die strook van 1,5 m tussen haag en afsluiting, wat dus verloren is. Zou dit aan te raden zijn moest ik ook m'n afluiting tegen de haag zetten. ze kan er dan doorgroeien en dan kan ik ze ook nog wel makkelijk scheren. Graag jullie advies hierover.
Zoals ik in m'n vraag stelde heeft de buur wel degelijk een afsluiting. dus geen enkel probleem. Ikzelf zit achteraan met een dubbele afsluiting voor m'n dieren (pony,schapen geiten e.d.). bekaert + schrikdraad. Ik moet zeker een afsluiting van mezelf hebben aan ons speelgazon (omdat ik destijds eiste dat hij een eigen afsluiting moest zetten). We hebben een jachthond die eens een putje graaft en in de winter laat ik m'n kippen los in de tuin vandaar. (voor de paniekzaaiers, de hond maakt er geen vol au vent van)
M'n specifieke vraag is: Zou dit te doen zijn ivm die afsluiting tegen de haag.