Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hoi,
ik zou graag een constructie maken zodat ik de blauwe regen als een soort leiboom kan planten. Ik weet dat het heel wat jaartjes zal duren en veel snoeiwerk om deze goed te krijgen maar ik vraag me af of het wel degelijk kan.
Het betreft een afstand van ca 15m. Kom ik dan met 1 plant toe of moet ik er meerdere nemen. Groeien zij ook alleen met de richting van de wind mee of naar beide zijdes.
Een stukje staat op de zuidkant, de rest op de oostkant.
Kan iemand mij helpen?
Ja dat kan je doen,maar hou rekening met de kracht van een wisteria, maak het stevig genoeg of hij wringt alles stuk.
Maar je kan idd de Wisteria lang een fream leiden en zo de 15 mt overbruggen
Hou telkens wanneer je snoeit enkele krachtige groeiers over en leid deze tevens langs de gemaakte fream.
Je hebt twee soorten Wisteria's de Chinese blauweregen (Wisteria sinensis) is linkswindend in tegenstelling tot de rechtswindende Japanse blauweregen (Wisteria floribunda). Als je dit bedoeld met de wind mee groeien?
met de wind meegroeien bedoel ik in de richting waarin de wind het meest waait. Ik heb gelezen dat vb een kamperfoelie alleen in de richting van de wind groeit, vb het oosten zodat je hem dus op de plaats moet zetten het verste naar het westen.
Als dit bij de wisteria ook zo is en ik plant hem in het midden van die 15 m dan groeit hij slechts naar 1 kant.
Als frame had ik gedacht aan houten latten daar ik heb gelezen dat draad of betonnet niet goed is voor de wisteria omdat hij zich zelf zou afsnijden.
Wacht even;
van links baar rechts en van rechts naar links....dat licht er maar net aan hoe je ervoor staat; als je met het gezicht naar de blauwe regen staat;
rechts - links
Blauwe regen
links - rechts
Ik heb ook wel eens zoiets gehoord, maar ik heb er mijn twijfels bij. Ik denk wel dat de wind invloed kan hebben op de groeiwijze van een plant, maar blauwe regen staat ook bekent als een sterke plant; dus of die zich daardoor laat beïnvloeden betwijfel ik.
Verder denk ik dat je maar één plant moet pakken; anders wordt het een rommeltje en gaan de planten elkaar in de weg staan.