menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nidagravel

Ga naar meest recente reactie

Tuinleek

Tuinleek

Hier ben ik weer! Sinds ik op de hoogte ben van dit tuinforum, ben ik er verslaafd aan geraakt. Ik vind het boeiend om steeds weer nieuwe ideeën op te doen.

Via via heb ik gehoord dat er tegenwoordig nidagravel wordt gebruikt om een oprit in grind te kunnen leggen. Nu heb vernomen dat er ongeveer 15 cm dient uitgegegraven te worden (10cm om stabilisé te leggen en 5 cm voor de honinggraatplaten). Nu vroeg ik mezelf af of het echt wel nodig is om stabilisé te gieten. Zou ik het zo niet op de bodem kunnen leggen en daar de platen en grind over gooien?

Alvast bedankt voor jullie tips!!!

dinsdag 26 augustus 2008 - 15:04
Rita1960

Rita1960

Hallo Tuinleek,

google eens op golpla. Hebben wij sinds een jaar of 7 liggen met een mooi gazon erover. en je kunt je auto er ook nog opzetten zonder dat het je grasveld verwoest. Wij hebben onder deze platen een cm of 7 /10 geel zand gelegd voor de stabilisatie en daarna de platen gelegd met plm 7/10 cm goede zware grond waarop het gras groeit.
Krijg je een mooi groen tapijt i.p.v. grind.

groetjes,

Rita
dinsdag 26 augustus 2008 - 22:15
Karintje

Karintje

Hallo "verslaafde" Tuinleek

Wij hebben int voorjaar onze oprit laten doen en ook voor nidaplast gekozen met daarboven porfier/grint. Ik zet er ff wat foto's bij, zodat je een idee hebt hoe dat in zijn werk gaat. Er is idd stabilisatie gebruikt onder de nidaplast. Het grote voordeel met nidaplast onder de porfier is dat je er geen bandensporen in rijdt en dat de steentjes blijven liggen.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Grtz,
Karin
woensdag 27 augustus 2008 - 10:11
Tuinleek

Tuinleek

Beste Karin,

Bedankt voor de foto's. Het ziet er heel erg goed uit! Weet je soms nog bij welke leverancier je al jouw benodigdheden hebt aangekocht? Ik heb al eens rondgekeken maar de prijzen die ze vragen zijn ongelofelijk hoog.

Groeten,

Sharon
woensdag 27 augustus 2008 - 10:53
Karintje

Karintje

Hoi Sharon,

Wij hebben die werken laten uitvoeren door een tuinaannemer, dus nee ik kan je niet helpen met de leverancier.

Ik weet wel dat die nidaplast idd niet goeiekoop is, maar wij vonden het de moeite waard en als je het niet doet bij aanvang van de werken dan komt het er nooit meer van, want die porfier haal je nadien toch niet meer weg. Dus als je overweegt om het te leggen, kan ik het alleen maar aanraden

Grtz,
Karin

BTW; als je nog vragen hebt mag je altijd "aankloppen"
woensdag 27 augustus 2008 - 10:58
LOBU

LOBU

Stabilisé is niet nodig, een laag aangetrild steenpuin van min. 10cm met daarboven min 5cm aangetrild breekzand is minstens even goed en laat het regenwater makkelijker door.
Best ook boordplaten zetten. De boordplaten type Wirtz (100x20x1/3) zijn het mooist (bovenaan slechts 1cm breed, vallen dus bijna niet op en toch stevig genoeg voor een oprit in grind of steenslag).

De boordplaten worden geproduceerd door Van Elsacker in de Kopstraat in Schoten en zijn ook te koop in elke bouwstoffenhandel van Bouwpunt. Verschillende soorten steenslag en grind zijn bij Matramat in de Molenweg in Willebroek vrij goedkoop (in verhouding tot sommige andere zaken)

De Nidaplast platen zijn in de betere bouwhandel te koop en zouden overal ongeveer even duur moeten zijn.
woensdag 27 augustus 2008 - 18:26
Tuinleek

Tuinleek

Bedankt voor jullie tips!!!!

Nu weet ik wat mij te doen staat.

Groeten,

Sharon
dinsdag 2 september 2008 - 10:22
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).