Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
moet ik een osbplaat of een triplexplaat behandelen als ik deze wil gebruiken in de tuin.
Deze mag groen van kleur uitslaan want ik zie deze toch nadien niet meer in de tuin als de tuin is afgewerkt.
De plaat komt tegen de omheining (draad) en steekt 20 cm onder de grond en 20 cm boven de grond.
hiertegen komt een afboording in bangkirai, reden hiervoor is dat er een niveauverschil met mijn tuin en die van de buren, (die liggen 10 cm lager) dit zodat er geen zand van mijn tuin in hun tuin kan vallen, voorheen lag hier gras maar nu wordt dit een border.
Zeker en vast behandelen. Maar zelfs dan zullen de lagen vroeg of laat loskomen. Triplex, multiplex, OSB platen zijn niet geschikt voor buiten gebruik.
Zeker en vast behandelen. Maar zelfs dan zullen de lagen vroeg of laat loskomen. Triplex, multiplex, OSB platen zijn niet geschikt voor buiten gebruik.
idd, die groene platen zijn enkele behandeld met een waterafwerend en schimmel werend middel, echter op termijn trekt het toch water op en zwellen ze op
Is zoals bij ons. Wij hebben planken van geïmpregneerd hout gebruikt om een afboording te maken. Enig nadeel is dat het nogal 'leeft', maar dat heb je natuurlijk altijd met hout.