Nirak81,weet dat je niet alleen bent. Ik heb er ook last van, geen containers vol, maar ze duiken wel overal op.
Omspitten had je beter niet gedaan. Elk stukje wortelstok, geeft een nieuwe plant. Als je ze volledig wil opgraven, zal je heel diep moeten graven. (heb al verhalen gelezen over 2meter diep)
Een goede oplossing is uitputten. Dankzij de vorige bewoner heeft de paardestaart veel energie kunnen opslaan in z'n wortelstok en zal uitputten wel effe duren. Uitputten is zo veel mogelijk blijven uittrekken. Bedoeling is dat hij geen zonne-energie meer krijgt en z'n opgeslagen energie verbruikt door te proberen groeien.
Anti-worteldoek helpt niet, bij mij is paardestaart de enige die er door kan groeien.
Gif liever niet. Ik vrees dat paardestaart een flinke ongezonde dosis nodig heeft.
Wel een mogelijkheid is de truc met karton. Heb het nog niet geprobeerd, dus...
Dek de grond volledig af met karton, randen elkaar laten overlappen. Paardestaart blijft proberen het oppervlak te bereiken en put zichzelf uit.
Succes
Paardestaart leeft al langer dan de ons gekende bomen en struiken. Komt van dezelfde tijd als de varens en dat wil wel wat zeggen. Straf plantje.
Groetjes
Wes