Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
We zouden graag op onze tuinafsluiting klimop/clematis laten groeien.
Nu twijfel ik wat het beste is. Mijn doel is eigenlijk om op "korte" tijd privacy te hebben.
Eerst dacht ik aan klimop maar toen is mijn oog gevallen op clematis, meer bepaald "Passiebloem" en "Pixie". Heb ik als ik deze soorten plant het hele jaar door groene bladeren? En bieden deze dezelfde privacy als klimop?
Kan er iemand mij mij de voor- en nadelen van deze planten meedelen. Is het trouwens wel goed om het op mijn tuinafsluiting te laten groeien. Ik heb van 2 "kenners" 2 verschillende adviezen gekregen.
Mijn tuinafsluiting bestaat uit betonpalen +pantanet (1,52 m hoog) + bovenbuis.
de keuze van clematis en klimop is een slechte keuze, deze twee gaan echt niet samen,je klimop zal op langere duur de clematis volledig gaan verstikken.
Klimop is wintergroen en de meeste climatissen zijn bladverliezend.
Passiebloem en clematis gaat dan weer wel samen,al moet je er wel op letten dat je een winterharde passiebloem neemt.
Maar telkens in de winter is al het groen verdwenen en moet je wachten tot ver in de lente begin zomer om weer een beetje privé te zitten.