Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
mijn briggs en stratton diamond 60 start goed maar gaat gelijk volle toeren draaien als ik de carburateur met de hand bedien reageert hij hier goed op. wie heeft dit ook meegemaakt en weet wat de oorzaak kan zijn? groeten Wimpie
Een B&S motor is voorzien van een toerentalregelaar om het toerental ongeveer constant te houden ongeacht de belasting.
Als de motor direct vol in de toeren gaat en sneller draait dan wat je gewend bent dan is er wellicht wat mis met die regelaar.
Het mechanisme zit vast, kan niet meer soepel bewegen, of er is een veer afgebroken, of er is ergens in de regelaar een verbinding losgekomen.
Ik ken 2 mechanismen waarop zo een regelaar werkt.
Het ene is met een vaantje in de windtunnel rond de motor. De wind van de koelventilator blaast het vaantje naar buiten en een veer trekt het naar binnen. Als het vaantje naar buiten gaat draait de regelaar de gasklep meer dicht en omgekeerd.
Het tweede is met een centrifugaalmechanisme aangedreven door krukas of nokkenas. Verder werkt dit type regelaar op dezelfde wijze.
Ik zou dus nagaan of de regelaar nog soepel beweegt en intact is. Het zal wel een beetje sleutelwerk zijn. Je kan aan de carburator beginnen en vanaf daar het mechanisme van de regelaar naar binnen de motor volgen.