Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Vinden jullie ook niet dat de laatste voorjaren steeds zo droog verlopen...?
Daar we hier op droge zandgrond zitten ,moeten nieuwe planten steevast veel meer water krijgen dan gebruikelijk ,maar ook daarmee slaan ze niet zo goed aan ,want niets kan tippen aan regelmatig een bui of regendag ,zodat de grond mooi vochtig blijft.
Echt een periode regenachtig weer komt hier de laatste voorjaren niet echt meer voor ,en dat merk ik duidelijk aan de tuin !
Van mij mag het best terug wat meer regenen ,de tuin zal er zeker beter bij varen...
ik meet tot nu toe 205 mm neerslag hier regio mechelen.
is inderdaad niet echt veel dit jaar .
normaal valt hier zo tussen 600 en 700 mm per jaar.
er word niet veel over de droogte gezegd hier in dit land
maar wereldwijd zij er extreme droogtes geweest .
in america ,rusland en africa
maar het kan hier ook zo maar woestijn worden als de passaat anders loopt.
Mijn regenwatervoorraadjes zijn op en er is in de volgende twee weken nauwelijks of geen regen in het vooruitzicht. 't Lijkt weer een zomer zoals in 1976 te worden.
Mijn planten worden er letterlijk neerslachtig van.
Ik ben die zomer ook nog niet vergeten Joel.
Toen was er een algemeen sproeiverbod.
Als tuinaannemer kon je toen een sproeitoelating vragen bij de provincie.
Garanties bij aanleg enz...
Ik zal het nooit vergeten : ik was aan het sproeien bij een klant (toen bij de Fa. Wirtz), toen plots een madammeke me om de hals vloog en riep "jij bent God".
Ze had een gezegende leeftijd en ik was toen een jonge gast.......
Er zijn toen wel grote problemen geweest .Ook veel oude beuken dood gegaan.
Ik heb ergens gelezen dat we nu qua regenhoeveelheid sedert maart tot nu, de droogte van 1976 evenaren. Toen heeft het pas de eerste keer geregend half september met ondertussen voortdurend hoge temperaturen en opeenvolgende hittegolven. Ik hoop dat ons dat tenminste bespaard blijft.
De beuken in de straat waar ik nu woon hebben zeker 5 jaar nodig gehad om wat van die droogte te herstellen.
Op 7 mei, de dag van mijn huwelijk was het toen al 35°C. Ik ben eventjes gaan kamperen aan de Semois en die stond op veel plaatsen droog. De aardappeloogst was op veel plaatsen mislukt en we aten dure importaardappelen uit Mexico. ...
Een memorabele zomer was dat.
Ik hoop ook dat het binnenkort eens stevig begint te regenen, zou niet graag mijn jonge aanplant zien afsterven. Het gras begint op sommige plaatsen die de hele dag door in de zon liggen al aardig rost te worden.
ze zegen dat gras herstelt .
maar is dat ook als het nu nog tot september droog blijft ?
of zal het dan zaad zijn dat bij de eerste regen.
opnieuw voor nieuw gras gaat zorgen ?
Ja, Paul zei toch dat hij nog wel water had ?
Ik was er door, dus het was mijn beurt ook wel.
Voorlopig heb ik weer even genoeg.
Nu is Paul aan de beurt.