Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Dit hebben we gezien in de Sequoiahof.
Wie weet wat hiervoor gebruikt is.
De technische mannen kunnen best even wachten met antwoorden, want Theo had het direct gezien, maar ik kende het niet
Ik denk ook in de richting van Kurt.
Een auto.beregeningsysteem om de schalen te voorzien van water.
Je ziet per schaal een opening waardoor het water in de schaal kan lopen.
Als ik goed kan zien ,hangt het aan een balk. Het is dus niet stabiel. Door het witte gedeelte zijn pinnen om het aan de stang vast te houden.Zijn het soms,hoe noem je dat ook weer, kniegewrichten denk ik? Dat is zo een verbinding om een hoek te kunnen overbruggen. Zoals sommigen hier al schreven heb je dat in een auto(aan de wielen) en bij tracktors ,de cardanas die de verbinding maakt tussen de tractor en de machine. Maar deze zijn wel groot,toch niet van een trein?
Wat de groene schalen betreft: Volgens mij dichtingen maar die zijn dan wel groot.
Alles bij elkaar wel goed gevonden.
Ben hier terug met een gedachte. Ik reed deze voormiddag naar de winkel onder een hoogspanningslijn. En toen zag ik die foto weer voor mijn ogen.
Het lijkt wel echt vergezocht maar zijn het soms die verbindingsstukken tussen piloon en electriciteitskabel . Bij die oudere modellen waren die,vanop de grond gezien, groenachtig en rond.
Moet je nu voor alles wat je doet of weet iets terugkrijgen?? Aan een prijs had ik nog niet eens gedacht. Wat ik vraag is niet te betalen.........We helpen elkaar uit vriendschap en dat deze band nog lang mag blijven bestaan.
Mijn thuis was kort tegen het voetbalveld van Merchtem . Daar hingen ook van die kabels boven. Ik heb er is weten bijhangen en toen had ik die stukken op de grond zien liggen. En deze voormiddag toen ik eronder door reed dacht ik daar weer aan.
Ben deze morgen met een groot eergevoel opgestaan. Zo erg dat het direct naar mijn hoofd is gestegen.
Ik wou dat mijn vrouw mijn pantoffels aan bed bracht,mijn tas koffie klaar stond en mijn boterhammekes gesmeerd waren.(Als er dan al eens gelachen mag worden,Hm,Hm)