menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kinderpraat

Ga naar meest recente reactie

Gehenna

Gehenna

In navolging van de topic 'voor lieke nog wat vloams' schoot er mij een idee te binnen.

KINDERPRAAT!
Welke woorden geven ze aan welk object?

Zo heb ik de hele keukenkast eens leeggehaald omdat madammeke wortelchoco wou eten en ik uiteindelijk de stoel in de keuken gezet heb en gezegd dat ze het zelf moest nemen

Wat is WORTELCHOCO ?
Je doet het op je brood.
donderdag 3 maart 2011 - 20:03
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

Sommige zeggen mesthoop en sommige composthoop.

Dus zie ik: Comesthoop

gr
Cedric
donderdag 3 maart 2011 - 20:06
minouke

Minouke

Amai Cedric ik kom bij jou niet eten zulle

ik gok eerder op abrikozencompote
donderdag 3 maart 2011 - 20:17
Gehenna

Gehenna

neenneen, geen comesthoop en geen compote
donderdag 3 maart 2011 - 20:42
LauraK

LauraK

Hahaha, schitterend die gedachtengang van kinderen!

Eh, pindakaas misschien, Gehenna?

Ik heb er ook wel eentje in de aanbieding: onimonifilm. Ik moest ook diep nadenken
om te weten wat daar mee bedoeld werd!

Groeten van Laura.
donderdag 3 maart 2011 - 20:59
cetinel

Cetinel

geen idee wat ze bedoelen...
mijne jongste had ook wel een paar eigen woorden,de veranda noemde hij findera
een computer was een competoeter en een appartement was een artepent...vond ik wel grappig..
mijn zusje zei vroeger dan weer achterbuik als ze haar rug bedoelde

@LauraK bedoelde ze mischien een animatiefilm??
wortelchoco doet me ook denken aan pindakaas..
donderdag 3 maart 2011 - 21:19
Eniavaswen

Eniavaswen

Zalig hé, ik hou alles bij in een schriftje kan ik later nog eens lachen. Een kleine bloemlezing:

-In het frituur lagen verse maatjes: 'Kijk mama, haaien!'
- Zoon: Kijk een dinosaurus' Mama: 'Nee, dat is een eend, schat' Zoon: 'Ah, een eendschat'
- Papa, jij bent geen mens, jij bent een ouder
- Ik heb een coole auto met vanachter piekers en van voren pangers (na de film van Mega Mindy)
- De jongste voelt zich niet lekker: 'Ik ben vervelend'
- Dina wil eerst haar boterham schuiven (smeren) en dan haar mes afproperen (aflikken)
- Carnaval op school: 'Wat vond jij het leukste vandaag? 'Met strontjes gooien'

En terwijl ik dit schrijf, lopen de tranen weer over m'n wangen vna het lachen.

Groetjes, Karen
vrijdag 4 maart 2011 - 10:00
LauraK

LauraK

Ja geweldig hè, die originele benamingen die kinderen verzinnen, en de leuke manier
van denken! Ik heb het van mijn kinderen ook in schriftjes bijgehouden; je vergeet het
anders geheid, en het is juist zo leuk om weer te lezen. Ook voor de kids, als ze groot
zijn!

Onimonifilm was trouwens aluminiumfolie! Lastig woord -alleen heet aluminiumfolie bij
ons nog steeds onimonifilm. Schiet me er nog eentje te binnen: oudste dochter vond
opa zo giraffig kijken. ??? "Ja, boos!" Was dus chagrijnig, hahaha.

Groeten van Laura.
vrijdag 4 maart 2011 - 10:14
marero

Marero

okee allemaal wreed grappig maar nu weten we nog nie wat die wortelchoco is hé
mijne tweeling had ook zo van die grappige uitspraken alleen is de bedrijvigheid in mijn hersencelleke momenteel nog nie opgestart, ben nog nie lang genoeg wakker
vrijdag 4 maart 2011 - 10:33
marero

Marero

das een goei[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 4 maart 2011 - 17:59
Gehenna

Gehenna

Wortelchoco is hagelslag
En toen ze een jaar of 3 was: Mama kijk! Die mensen hebben niet genoeg centjes om een dak te betalen! (er reed een cabrio voorbij)
vrijdag 4 maart 2011 - 23:16
renate67

Renate67

mijn oudste heeft de mamagaai ook uitgevonden en de pomkjoeter.
Toen we een paar maanden geleden naar de nieuwe hamerhaaien in de ocean in de dierentuin gingen kijken, vroeg mijn jongste: en waar zijn de spijkervissen nou?
renate
zaterdag 5 maart 2011 - 01:03
molleke32

Molleke32

Mijn zoontje (nu 5 jaar) vroeg een aantal jaren geleden 'appiejap' geen flauw idee wat hij bedoelde, en kwaad dat hij werd dus alle kasten open getrokken en tenslotte de frigo, bleek dat hij appelsap bedoelde Gisteren lagen we ook dubbel van het lachen; hij had een tekening gemaakt van mij, in mijn buik had hij een gaatje getekend, ik vroeg: wat is dat? Mama dat is uw navel en langs daar heb je mij eruit geboord! man man wat een fantasie en woorden
zaterdag 5 maart 2011 - 09:06
minouke

Minouke

toen het zoontje van een vriendin de eerste keer de zee zag keek hij verwonderd en zei , amai zeg wat een groot bad .... hij zoekt nog steeds naar de stop
zaterdag 5 maart 2011 - 10:24
mjohanna

Mjohanna

Mijn kleindochter kon toen ze 4 was al haar plantenkennis spuien tijdens een wandeling door de tuin.

Ze wees op een eenzame wuivende narcis " kijk oma, dat is een racist! "

en mijn neefje riep toen er een libelle over kwam vliegen,
" kijk daar vliegt een margriet" ( allebei nederlandse vrouwenbladen )

en mijn zoon haalde vroeger de stroom uit een stopmekak !


en weet iemand wat heppiemiel is ?
zaterdag 5 maart 2011 - 11:10
cetinel

Cetinel

een happy meal van de mac donoalds
zaterdag 5 maart 2011 - 11:54
mjohanna

Mjohanna

jij mag niet meer raden
zaterdag 5 maart 2011 - 11:59
cetinel
zaterdag 5 maart 2011 - 12:20
Gehenna

Gehenna

Ja ze kunnen kwaad worden als je niet begrijpt wat ze willen.
En de paasklokken van rotterdam de klokkenluider van notredame.
Sappelnietjes in de bloembakken steken want dan groeit er een appelboom met appels en dan kan je die sappelnietjes ook in de grond doen en dan groeien er meer appelbomen
zaterdag 5 maart 2011 - 19:39
squarefoot1

Squarefoot1

de dochter van een vriend kreeg antibibotica om te genezen , mijn zoon danst op een liedje van justin biebel op school , ik deed vroeger pangenijs op mijn frieten en mijn broer gebruikt een pralaplu alst regent en wou later met de amiom rijden, als je daar allemaal aan terug denkt datis gewoon geweldig .
zaterdag 5 maart 2011 - 19:58
Gehenna

Gehenna

Vlamspuitmijneeren en bakhijsauto ...
Wij hadden ook olievelden onder ons huis (de kolenkelder)
zondag 6 maart 2011 - 09:51
Eniavaswen

Eniavaswen

Dat buurmeisje is wel heel creatief in woordjes verzinnen.
Nog een paar leuke: tritô (kijkt dan naar omhoog), moonammen, sjonkietuur, een afdrukking, appepwieft, een passalol
Mijn mama vertelde dat de groentenboer vroeger eens aan de deur stond met 'miljoenen'.
maandag 7 maart 2011 - 13:16
Pistachio

Pistachio

Ik heb zelf geen kindjes maar van mijn moeder weet ik dat ik als kind "vienieduukt" gebruikte voor "viaduct" en toen we eens in een begijnhof wandelden en ik een begijntje voor het raam zag, noemde ik het een "konijntje". Een olifant was bij mij een "oliefallie".
maandag 7 maart 2011 - 14:26
Gehenna

Gehenna

Mijn dochter heeft jaaaaren niet willen buiten spelen omdat de stoute kinderen vieze praat verkochten en ruzie maakten. Ze zat rekensommen te maken, boeken over te schrijven, muziek te schrijven, hele kladblokken vol getallen neer te pennen van 0 tot 1.000.000 ... Toen we verhuist zijn had ze binnen de minuut nieuwe vrienden en speelde ze wel buiten. Werden wel overal weggejaagd door de polies alhoewel ze niks mispeuterden. Die tieners mogen nergens op een bankje zitten, nergens met hun fiets rijden, nergens staan ...

Goed, voortwerken! Schilderschilderschilder
dinsdag 8 maart 2011 - 08:20
jamssen

Jamssen

Wij hebben er een van 17 jaar die nog 'rare' praat heeft.
Mam, wat zien det vuur bleum? vertaald is dat dus : Mam, wat zijn dat voor bloemen?
Ich heb koi puut. = Ik heb koude voeten.

Zo heeft ze nog meer van die rare uitspraken, maar ik kom er nu natuurlijk niet op.
Als ze me invallen zal ik me weer melden.

groetjes mlouise
dinsdag 8 maart 2011 - 19:08
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).