Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Jungle en ik zijn nog maar 14 jaar en enorm geinterseerd in alles wat met de tuin te maken heeft.
Wij studeren in de tuinbouwschool te kortrijk.
Heeft iemand tips van wat we zeker moeten proberen zeg het maar.
Ha!! Tuinbouwschool!!!! heb ik ook 3 jaar gedaan ...maar dan toch leercontract gaan doen ,Werkte veel liever...maar dat je daar ook intressants leert is zo!!
Mijn intresses zijn net zo breed als die van jullie dan, merk ik ...( ik ben trouwens zelf 18) maar mijn grootste voorkeur gaat toch naar zaaien en stekken,opgroeien van kruiden 1jarigen ,2jarigen en struiken ....ook mijn cactusverzameling staat hoog genoteerd!!
Hebben jullie een doel voor ogen wat je ooit wilt gaan doen als de studies zijn gedaan??
Mijn droom is en blijft om ooit een eigen tuincentrum te hebben...
Zo leer je mij ook kennen ! en hopelijk horen en zien we wat van je !!
Probeer vanaf volgend jaar zo veel en zo vaak mogelijk in jullie vrije tijd te werken als jobstudent bij de betere tuinaannemers in de streek en geef daar goed uw ogen de kost.
Probeer ook een basiskennis metselen, timmeren en elektriciteit op te doen.
Ga vaak op tuinbezoek tijdens open tuindagen of probeer al eens een tuinreis mee te pikken met de verdiende centen.
De ganse zomer loopt de Bundesgartenschau in Koblenz. Zeur de direktie van de school de oren van het hoofd tot zij daar een schoolreis willen aan besteden.
Dat zijn ook dingen waar je veel van leert.
Ik bewonder jullie gedrevenheid en meer dan gewone interesse en hoop dat die altijd mag blijven.
Vriendelijke groeten
Ja dad wel mooi hoor ik zelf heb geen tuin allen maar een koertje.
Maar daar op heb ik deze zomer een rotstuin gemaakt.
Maar heb echter wel een volkstuin daar kweek ik mijn groenten.
Dat gaat ook op voor tuinen. Genieten van planten met mooie vormen, geuren en kleuren, het plannen, combineren, creëren, krabben in de grond, de geur van compost, spichtige zaailingen die zich oprichten uit de lauwe grond in zaaiteilen ... .
Ik kan er maar niet genoeg van krijgen en het geeft me zoveel arbeidsvreugde en innerlijke rust dat ik iedereen wel aan het tuinieren zou willen krijgen.
Beroepsmatig zie ik dagelijks veel jonge mensen en wat ik vaak bij hen mis, is die passie en gedrevenheid die ik bij jullie merk. Deze ingesteldheid is meestal de sleutel tot succes in alles wat je onderneemt. Dus nog eens: Doe zo voort.
Weet je, ik heb nu nog steeds een rhododendron staan in mijn tuin, die ik als 14- of 15jarige met mijn spaarcentjes heb gekocht. Ik heb hem steeds overal mee verhuisd waar ik gewoond heb. In die tijd kreeg ik van een buurvrouw eens een paar Valottabollen. De verre nazaten van die bollen bloeien nu nog steeds elk jaar. Ik word dit jaar 60 jaar... . Dit als voorbeeld van hoe het is als je eenmaal door iets gepassioneerd geraakt
De grootte van het tuintje is ook niet zo belangrijk. Het is maar wat je er mee doet. Kijk naar de tuin van Lein. De kunst van borderwerk bestaat erin het hele jaar door iets moois te hebben om de ogen op te laten rusten.
Groetjes