Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
JIPPIE jij heb al bloemen in je tuin ,hier bij mij komen er ook al puntjes boven de grondt uit.en wat in potten zit is wel al groen te zien zoals narcis,hyasint en blauwe druifjes.maar met bloem nee.wouw bij jou is het al lente super eindelijk.(piet pauwlusma geeft voor a.s woe.sneeuw in het oosten,gelukkig woon ik niet in het oosten.en landelijk weer vorst aan de grondt tot matige vorst ,BAH niet weer die zooi)laat de lente maar komen heerlijk de eerste bloemen zijn gespot.
Wat mooi!!!!!!! Ben jaloers, hier nog niets te zien, enkel boven op zolder waar ik enkele hyacinten en tulpen gezet heb....
Maar we mogen toch al meegenieten van je prachtige fotokes, thanks.
Ooooh wat mooi! En fijn dat je ons laat meegenieten want hier is ook nog niets van bloemen te zien, wel groene punten van zo'n 3 cm. Wij moeten dus nog even wachten maar genieten daardoor des te meer van die van jou!
Da's straf en opbeurend en vrolijk en schitterend en ontieglijk vroeg, toch ?
Staat het hele zootje uiterst beschut misschien ?!
Vitamientjes voor ons hartje !
Hier ook nog geen bloem te zien wel de knoppen maar die gaan nog lang niet open. De Crocussen en Sneeuwklokjes staan boven met blad maar daar is dan ook alles mee gezegd. De Helleborussen beginnen nu pas knoppen aan te maken. Op diverse plaatsen hier in de omgeving heb ik er ook al in bloei gezien maar nog niet de H. orientalis.
Zo kan ik wel al genieten van deze prachtige foto's.
Moooooooi!!!
Dit weekend met m'n neus boven de grond alles afgespeurd. Helleborus begint goed te schuiven. Topjes van Hyacinten komen boven. Een heel klein venkelscheutje gevonden. Verder nog een redelijk dooie boel (ogenschijnlijk). 'k Hoop alleen dat als er nog een strenge vorstperiode komt, er niet teveel kapot gaat.
@lein: mijn helleborus laat het ook afweten. Geen bloei te bespeuren.
Anderzijds: toch al een heleboel groene puntjes die bovenkomen. Leuk! Ik heb de grond volgestoken met verschillende tulpen, allemaal schakeringen van rood. Ben heel benieuwd ....
heb bij mij is goed in de tuin gekeken sneeuwklokjes staan op het punt om open te gaan zie al de witte bloempjes en bij de crocussen in de volle grond alleen de puntjes die boven komen,
gr an