Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hebben jullie wel eens een eend gezien, die bang was voor het "grote" water van sloten?
Nu, wij hadden zo 'n eend, daarom kwam hij bij ons in de bakken badderen.
Genoten hebben Ger en ik wel, want dit zie je niet elke dag.
Hij is echt, kijk maar goed!
Geniet van wat je ziet.
Meneer Kwak wilde zich enkel in proper wassen voordat mevrouw Kwek zou langskomen...
Of...
Meneer Kwak is zijn zwembandjes vergeten...
Of
Meneer Kwak zegt: "nee zeg! ik was me niet ik heb iets laten vallen en het viel hier juist op de bodem..."
volgens mij is hij toch wat kwijt want hij is maar aan het zoeken op de bodem,
meschien zijn ring die hij als huwelijks aanzoek had voor mevrouw eend.
groetjes, an
Hee Ger en Jeannette,
ik denk dat ik weet wat meneer Eend aan het doen was..... [afbeelding verwijderd niet-https]
Omdat hij geen handjes heeft, moet hij met zijn snavel z'n voetjes wassen
en tevens onder water kijken of ze wel schoon werden.....
groetjes en alvast bedankt voor de reportage.
Knuffels José
Bij nadeer inzien denk ik dat Kwak een trauma opliep toen hij leerde zwemmen en daardoor telkens zijn kop onder steekt om te zien of het water niet te diep is.
Of
Het is zoals hierboven al vermeld een Kwak die bespaart op water, een 'groene' eend dus.
Ook hier worden omwegen door de tuin gemaakt opdat ze maar niet gestoord zouden opvliegen...
En wat ons opvalt: mannetje is steeds eerst de pijp uit, terwijl zijn madame rustig maar uiterst waakzaam blijft zitten !
jeugdtrauma!
was de kleinste van het stel en werd door broertjes en zusjes altijd koppie onder geduwd,waardoor die nu enkel maar in heel ondiep water durft,en das ook enkel omdat hij een eend is en het niet kan maken om helemaal weg te blijven van water.
Allemal bedankt voor de fijne en leuke reacties.
Dit heeft mij weer een beetje opgebeurd!
Mia, kun je jouw eend misschien een kaartje met ons adres aan zijn pootje doen en hier heen sturen???
Hier hebben wij ongeveer 10 mannetjes bij 1 vrouwtje.
Dit is wel echt heel grappig een eend die in de kleine kuipjes komt zitten , je hebt zo verschillende van die kuipjes in de tuin ingegraven zie ik - vind het een leuk idee. Hier bij mij staat er zo eentje met visjes aan mijn terras maar dan op de grond
Zo eendjes in de tuin is wel knap vind ik - de reiger is ook een mooie bezoeker maar niet zo geliefd denk ik.
Wij hebben de plastic bakken in de grond gedaan, omdat de merels etc. er water uit gingen drinken en wilde badderen.
Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat er dan ook maar 1 vogeltje zou verdrinken.
Nu zijn wij gerustgesteld en drinken ze alleen maar, waarschijnlijk zijn ze gewend aan vijvertjes etc, zodat zij weten er wel uit te kunnen drinken maar er niet in te kunnen badderen.
Inderdaad een reiger zit bij ons vaak op het dak, maar niet in de tuin omdat er rond de bakken met water (waar géén vis in zit alleen maar kikkers etc.) wat fruitbomen staan en er moeilijk tussendoor te vliegen is.
Maar mooi zijn deze dieren zeker wel!
Die eend is gewoon een zwemvogel die het hoog in zijn bol heeft...
Zit 'ie tegen de andere eenden op te scheppen dat hij een privé-zwembad heeft,
met hot-tub, bubbelbad én personeel dat hem op zijn wenkjes bedient...
Met het laatste kon je zeker wel eens gelijk hebben, hij komt tegenwoordig (nadat hij zijn verloofde of vrouw voorgesteld had), heel vaak eten halen om haar te voeren.
Zit zeker op eieren inplaats van op hete kolen!
Lieve groetjes, Ger en Jeannette
????????????????????????misschien tot 8 mei Beervelde???????????????????????
en Gege??? mag best iets te laat komen, wachten wij wel even met de koffie!