menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Transplantatie

Ga naar meest recente reactie

JovanDreumel

JovanDreumel

Vorige week dinsdag heeft mijn zoon een nier afgestaan aan mijn jongste dochter. Daarmee hebben we dialyse weten te voorkomen. Zelf was ik bij screening niet geschikt gebleken, maar mijn vrouw en andere kinderen wilden geheel vrijwillig ook een nier afstaan. Toen bleek mijn zoon het meest geschikt te zijn. Vrijdag mochten we onze zoon weer ophalen en gisteren was hij op het verjaardagsfeest van onze oudste kleinzoon. Met de dochter gaat het voorzichtig de goede kant op. DIT VIND IK GROOT NIEUWS.
maandag 26 april 2010 - 09:33
cetinel

Cetinel

das zeker groot nieuws!!
geweldig dat men zoiets voor een ander kan doen.
heel veel beterschap voor dochter en zoon,die nu ook herstelt van een operatie hé.
jullie zullen wel een zware tijd achter de rug hebben,geniet nu maar volop van mekaar!
maandag 26 april 2010 - 09:47
LauraK

LauraK

Nou Jo, dat is niet alleen groot nieuws, maar ook nog eens heel goed nieuws!
Hopelijk slaat de nier goed aan bij je dochter, en kan ze er heel lang van genieten.
Want als je zoiets meegemaakt hebt, weet je dat gezondheid het grootste goed is,
en dat al het andere eigenlijk maar bijzaak is.

Hopelijk knapt jullie zoon ook snel weer op, en kunnen jullie een heerlijke en zorgenloze
zomer tegemoet zien met de hele familie. Beterschap aan beiden!

Hartelijke groeten van Laura.
maandag 26 april 2010 - 11:24
Jeannette1

Jeannette1

Hai Jo,

Dit is inderdaad het grootste en fijnste nieuws van de laatste tijd!
Verder sluiten Ger en ik ons bij Cetinel en Laura aan en hopen dat jullie in de lengte der dagen met de hele familie van alle kinderen kunnen genieten!!!
Een snel en goed herstel toegewenst voor dochter en zoon.
Ook onze felicitaties voor de beide kids.

Groetjes, Ger en Jeannette
maandag 26 april 2010 - 11:27
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Dag Jo,
Dat is een nieuwtje dat je raakt zeg! Ik wens evenals de voorgangers beide een goed herstel toe! Martje
maandag 26 april 2010 - 12:39
lentemode

Lentemode

Héhé, hartverwarmend nieuws van mensen die voor mekaar door 't vuur gaan !

Je kan fier zijn op je kinderen !
Dat moet nu wel een bijzondere band opleveren tussen broer en zus...
Zoiets van 'bloedbroeders' of 'bloedzusters'
Vertroetel ze, koester ze, hou van ze ! !

Groetjes,
Mia
maandag 26 april 2010 - 12:57
monique217

Monique217

wat vreselijk mooi dat je zoon dit doet. En wat ontzettend dapper. Kan me voorstellen dat je beretrots bent !!
hopelijk hebben ze beide een spoedig herstel !!!
maandag 26 april 2010 - 17:11
Victor44

Victor44

"In de nood kent men zijn vrienden!" zegt het spreekwoord,en als deze vriend dan nog je broer is die je leven redt, dan schept dit wel een onverbreekbare band .
Van harte wensen wij broer en zus een spoedig herstel ![afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 26 april 2010 - 19:16
kerstkind

Kerstkind

Hoi Jo,

da's inderdaad hartverwarmend en geweldig nieuws.
Als ouders mag je toch wel trots zijn op zulke kinderen.
Van deze kant natuurlijk
[afbeelding verwijderd niet-https]

groetjes José
maandag 26 april 2010 - 19:36
JovanDreumel

JovanDreumel

Dank jullie voor de bemoedigende woorden. Ze ontroeren mij en mijn vrouw. Trots zijn we zeker op onze kinderen, maar ze doen het gewoon voor mekaar. Maar in deze tijd ben ik toch mensen tegengekomen, die zeker geen donor willen zijn, maar wel organen willen ontvangen, als ze wat krijgen met die organen. Een mens is natuurlijk vrij om te zeggen, dat hij geen donor wil zijn, maar.....om dan te zeggen , dat ze wel organen willen hebben.

Och gewoon voor de ander klaar staan. Zelf vond ik het jammer, dat mijn nier net niet goed genoeg was, dan had ik geen zorgen hoeven hebben om 2 kinderen. Gelukkig gaat het met mijn zoon heel goed. Hij heeft heerlijk kunnen slapen thuis en is daar wat aan het uitrusten. En met de dochter is een stijgende lijn te bespeuren, maar af en toe iets dat dan weer even tegen zit. Maar ze gaat vooruit.
maandag 26 april 2010 - 21:29
Jose47

Jose47

Hallo Jo, wat een prachtige geste van je zoon, het is toch heel wat om een nier af te staan.
Jullie zullen zeker veel zorg gehad hebben om jullie beide kinderen, ik hoop dat alles voorspoedig mag blijven gaan.
maandag 26 april 2010 - 21:40
Matabish

Matabish

Hallo Jo,

wat is het fijn als je kinderen zoiets voor elkaar doen, dat is oprecht ontroerend.
Ik begrijp dat je fier bent op zulke kinderen!
Ik wens een voorspoedig herstel aan je meisje en aan je prachtzoon!!
Goede moed nog voor jou en je vrouw, want het is toch wel even een zorgelijke periode geweest hé!

Hartelijke groetjes,
Matabish.
dinsdag 27 april 2010 - 00:58
LauraK

LauraK

Hallo Jo,

Hou je ons een beetje op de hoogte van het herstel van beide kinderen, en met
name je dochter? Hopelijk komt die (politieke) beslissing erdoor dat mensen donor
zijn, tenzij ze zelf actief aangeven dat niet te willen. De meeste mensen schijnen
eenvoudigweg niet te beseffen hoe belangrijk het is. Zelf sta ik al sinds 1998 als
donor geregistreerd (voor alles wat nog bruikbaar is), en als volwassene zou je
die keus toch eigenlijk moeten maken zonder erover na te denken. Ik kan me
heel goed voorstellen dat die keus onmenselijk moeilijk is als het om jonge kinderen
gaat, en heb dan ook altijd diepe bewondering voor mensen die na het overlijden
van hun kind(je) die stap tóch zetten.

Maar dit terzijde: ik hoop dat het jullie dochter en zoon elke dag beter gaat, en dat
er een moment komt dat jullie zelfs kunnen vergeten hoe ziek ze ooit was!

Hartelijke groeten van Laura.
dinsdag 27 april 2010 - 08:36
varen

Varen

Zoveel moed, zoveel hoop en zoveel liefde ontroert. Ik wens heel de familie van Dreumel dan ook van ganser harte een blakende gezondheid toe!
dinsdag 27 april 2010 - 20:44
charelke

Charelke

Zo veel chance hebben dat er dan toch nog iemand uit je familie in aanmerking komt is al een applaus waard.Veel sterkte en moed de volgende dagen.
groeten
Charelke
dinsdag 27 april 2010 - 21:18
JovanDreumel

JovanDreumel

Toen zij haar nierziekte kreeg was ze 15. Nu 39.
Mijn vrouw en en ik zeiden een paar jaar later als ze ooit aan dialyse toekomt, dan kan ze onze nier hebben. Spontaan zeiden beide andere kinderen en van ons ook. Nu deed zich dat voor en ik ging als eerste voor de screening, maar viel af, doordat mijn nierfunctie niet voldoende was om een nier weg te geven. Toen zeiden de kinderen: " Ons mam heeft al operaties gehad, die houden we uit de wind" en zij gingen ervoor. Beiden waren geschikt. Wat dan? Toen hebben ze afgesproken zonder dat ze het wisten wie het meest geschikt is gaat door voor verdere screening.
Dat was mijn zoon. De chirurg heeft gezegd dat hij een hele mooie nier had.

Intussen kwam mijn zoon gisteravond hier thuis al op bezoek. Het gaat goed met hem en heeft geen klachten, dan dat hij nog op krachten moet komen.
Gelukkig gaat het met de jongste dochter nu ook steeds beter. Wel moet zij nog een paar weken in het ziekenhuis blijven voor allerlei controles en bijstellingen. Maar het ziet er naar uit dat het de goede kant op gaat. We zitten nu ook pas een week later.
woensdag 28 april 2010 - 09:32
JovanDreumel

JovanDreumel

Wij zijn vanmiddag bij de dochter op bezoek geweest en hebben positief nieuws . De nieuwe nier is vandaag goed begonnen met urine te produceren. Daar was het wachten op. We zien ook duidelijk vooruitgang bij de dochter. Ze was ook goed gemutst. Wat zie je dat graag.
En met de zoon gaat het ook goed. Die heeft ons intussen alweer op gezocht.
donderdag 29 april 2010 - 20:32
kerstkind

Kerstkind

Jo en familie,

[afbeelding verwijderd niet-https]
met dit geweldige nieuws.
groetjes José
donderdag 29 april 2010 - 20:45
hildavw

Hildavw

Jo,

Vanavond pas las ik dit toch wel bijzondere nieuws.
Een dikke proficiat voor je zoon die dat wou doen voor zijn zus, en natuurlijk ook voor de andere zus die ook klaar stond.
Fantastisch toch dat ze dit allemaal kunnen.
We wensen de hele familie veel geluk en een spoedig herstel voor broer en zus.

groetjes van Theo en Hilda
donderdag 29 april 2010 - 20:49
Jeannette1

Jeannette1

Ja Jo,

Ook Ger en ik sluiten ons bij de felicitatie van José aan.
Groter geluk kunnen jij en je familie niet hebben denk ik.

Vooruitgang in de gezondheid is het mooiste wat een mens en in dit geval je dochter en zoon kunnen overkomen!

Allemaal gefeliciteerd.

Ger en Jeannette
donderdag 29 april 2010 - 20:51
Mandy

Mandy

Heerlijk dat zulke dingen gebeuren..

Hoop van harte dat het met beide kinderen goed zal gaan

Gefeliciteerd allemaal en nog heel veel gezonde jaren samen gewenst...
vrijdag 30 april 2010 - 01:05
nexzz

Nexzz

[afbeelding verwijderd niet-https]

Wat een super nieuws!
Het beste voor uw dochter!
vrijdag 30 april 2010 - 20:11
LauraK

LauraK

Wat een heerlijk nieuws! Wat kan je dán blij zijn met een simpel plasje, hè?!

Hopelijk gaat het nu met beide kinderen snel de goede kant op, en kunnen jullie
deze periode binnenkort afsluiten en verder genieten van het leven, zonder zorgen!

Hartelijke groeten van Laura.
zaterdag 1 mei 2010 - 10:53
Kent

Kent

Beter nieuws kan er niet zijn , ik wens je zoon en dochter beiden een spoedig herstel toe .

Groetjes van Rita
zondag 2 mei 2010 - 15:37
mjohanna

Mjohanna

Van mij ook een dikke proficiat !!!

In mijn kennissen kring is dat ook voor gekomen. broer kreeg nier van zus.
En met beide gaat het al jaren (ik schat een jr. of 8-9) heel erg goed.
zondag 2 mei 2010 - 15:43
JovanDreumel

JovanDreumel

Mensen allemaal hartelijk dank voor de opbeurende woorden en goede wensen.
Het gaat de goede kant op. Vandaag had ze het laagste creatinine gehalte van de afdeling. Dat houdt in dat ze een goede nier gekregen heeft. Met deze vooruitzichten mag ze waarschijnlijk woensdag uit het ziekenhuis. Met de zoon gaat het goed. Die gebruikt nu al geen pijnstillers meer.
zondag 2 mei 2010 - 17:08
Matabish

Matabish

Prachtig nieuws!!
zondag 2 mei 2010 - 20:48
Ernas

Ernas

ik lees vandaag pas wat er met je familie gebeurde. Wat een prachtige kinderen ! Ik hoop dat alles blijft goed gaan, en wens jullie veel alle geluk toe !

groetjes , Erna
maandag 3 mei 2010 - 11:57
JovanDreumel

JovanDreumel

Vandaag kan ik jullie vertellen, dat de dochter ook het ziekenhuis mag verlaten. Het gaat goed met ze. Dat waren 2 spannende weken. Ze voelt zich een stuk beter en zal thuis wel beter kunnen slapen, dan in het ziekenhuis. Ze moet nog wel bijkomen van de operatie. Het is ook pas 2 weken geleden.
Met de zoon gaat het heel goed. Die wandelt alweer rond in Borculo. Ook een licht klusje kan hij alweer doen. Dat is buiten verwachting goed gegaan. Hij hoopt deze week zijn zus te kunnen opzoeken in Assen.

Luitjes ik dank jullie voor opbeurende woorden en medeleven
woensdag 5 mei 2010 - 09:23
cetinel

Cetinel

goed nieuws!
woensdag 5 mei 2010 - 09:27
Jeannette1

Jeannette1

Hai Jo en familie,

Van harte gefeliciteerd met dit fijne nieuws!

Bidden en hopen helpt dus echt.

Feliciteer je dochter en zoon ook van ons, want dit is het toch wel waard.
Geniet van alle mooie en fijne dingen hier op aard!

Groetjes, Ger en Jeannette

woensdag 5 mei 2010 - 09:55
LauraK

LauraK

Hallo Jo,

Van mijn kant ook een felicitatie met dit goede nieuws! Dit is letterlijk een heel speciale
bevrijdingsdag voor de hele familie! Fijn dat het allemaal zo voorspoedig is verlopen,
en dat jullie dochter nu verder lekker thuis mag opknappen. Want hoe goed er in het
ziekenhuis ook voor je gezorgd wordt, er gaat niets boven je eigen huis(je)! Een hele
zorg minder nu dit achter de rug is, met zo'n goede afloop, voor beide kinderen!

Hartelijke groeten van Laura.
woensdag 5 mei 2010 - 10:18
Rita1960

Rita1960

Jo,

Ik las nu pas je bericht met betrekking tot de nier.

Geweldig zo'n familie. En ik ben vooral erg blij en opgelucht voor jullie dat het met je zoon weer goed gaat en ook voor je dochter dat die naar huis mag met een goed werkende nier.
Van Harte Gefeliciteerd met deze goede afloop!

lieve groeten,

Rita
woensdag 5 mei 2010 - 19:19
blieblib

Blieblib

Ik lees het hier ook pas.Prachtig .Weer iemand die niet meer op de lijst staat voor een donororgaan.Doordat u zoon zijn nier doneerde heeft hij niet 1 maar 2 mensen geholpen .Want daardoor blijft een (lelijke benaming)cadavernier beschikbaar en daarmee kan een andere persoon mee geholpen worden.Jullie hebben een moeilijke maar intense tijd gehad, maar ik ben er zeker van dat het in de toekomst beter zal worden.Laat je zoon af en toe maar weten hoe trots je op hem bent,want het is niet zo vanzelfsprekend.Je dochter zal af en toe wel eens wat moelijke dagen hebben maar met zo een familie zal ze zeker goed opgevangen worden.als u wilt mag u me altijd contacteren voor inlichtingen als u ze nog nodig hebt.Ikzelf heb een levertransplantatie gehad in 2000 van een overleden donor en een nier van mijn man in 2008.
groetjes vera
vrijdag 7 mei 2010 - 22:19
JovanDreumel

JovanDreumel

Zo had ik het nog niet bekeken, maar in feite is het wel zo, dat er 2 personen geholpen zijn.
De dochter heeft een goede nier gekregen. Dat blijkt uit de uitslagen van de onderzoeken.
We kunnen weer wat rustiger ademhalen nu. We voelen ons gelukkig!
vrijdag 7 mei 2010 - 22:30
kerstkind

Kerstkind

We kunnen weer wat rustiger ademhalen nu. We voelen ons gelukkig!

Jo en familie,
hou dit gevoel vast!!!!!!
Succes met de vooruitgang.
groetjes José
vrijdag 7 mei 2010 - 22:49
JovanDreumel

JovanDreumel

Het goede nieuws zet door. Mijn dochter heeft vandaag te horen gekregen, dat ze een nieuwe baan gekregen heeft als psycholoog. Daar begint ze per 1 september mee. Het gaat goed met ze. Ze kan nog wel moe worden, maar ook uitrusten en weer nieuwe energie op doen en dat kon voor de transplantatie niet.
Met mijn zoon gaat het ook goed. Hij is al weer voorzichtig begonnen met zijn werk vorige week en deze week heeft hij al een rondje (3km) hard gelopen. Hij heeft verder nergens last van. Van het werk en hardlopen wordt hij nog moe en krijgt spierpijn, maar dat is normaal, nadat je daar 6 weken geleden mee opgehouden bent.
De spanning is er gelukkig een beetje af gegaan en we kunnen weer vooruitzien.
donderdag 3 juni 2010 - 19:18
Rita1960

Rita1960

Jo en familie,

da's nu echt goed nieuws gefeliciteerd!



groetjes,

Rita
donderdag 3 juni 2010 - 19:22
hildavw

Hildavw

goed zo!

proficiat aan iedereen

Hilda
donderdag 3 juni 2010 - 19:34
Matabish

Matabish

Prachtig!!! Fijn dat je ons verder op de hoogte houdt, vooral dat het zo'n leuk nieuws is!
Bovendien is deze gelukkige afloop ook zo bemoedigend en troostend voor al de zorgen die jullie je gemaakt hebben in de afgelopen jaren!

Hartelijke groetjes,
Matabish.
donderdag 3 juni 2010 - 19:54
Mandy

Mandy

Fijn om te horen dat zulke goede gebeurtenissen jullie kant opkomen.......

Wat zal het een opluchting zijn dat het met beide zo goed gaat.......

groetjes, Mandy
donderdag 3 juni 2010 - 21:27
LauraK

LauraK

Wat heerlijk om te horen dat het allemaal zo goed gaat, en de vooruitzichten zijn
ook nog eens veelbelovend! Ik denk dat jullie er allemaal dubbel van genieten na
al die narigheid! En fijn dat je ons op de hoogte houdt!

Groeten van Laura.
donderdag 3 juni 2010 - 22:52
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).