Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Voor diegenen die van hooikoorts last hebben - de thee die James Wong (Grow your own drugs, BBC) aanraadt werkt en -voor mijn echtgenoot tenminste- beter dan de pillekes. Alleen niet zo gemakkelijk om mee te nemen, natuurlijk, maar enfin.
Het wordt gemaakt met 2-3 eetlepels verse netels (of 2 eetlepels gedroogde) en 4 theelepels verse Duitse kamille (matricaria recutita) (of 2 theelepels gedroogde). Water opdoen, 5 minuten laten trekken, en dan als thee drinken met wat lokale honing erin. Geur en smaak zijn nog te doen.
3 tassen per dag drinken. Te vinden in boek 2 (A year with James Wong) en volgende week op tv.
Hij heeft ook een creme die helpt wanneer ge door brandnetels gestoken wordt!
ook tegen brandnetels .. vorig jaar uitgeprobeerd i.v.m. ontbreken van de smalle..
.. bij kleinzoon die zonodig in een sloot met brandnetels moest duiken....
brede weegbree werkt ook...
Geen flauw idee of gewone kamille ook werkt - die Duitse is bijna niet te vinden, uiteindelijk gedroogde gehaald bij Neal's Yard maar daar moesten we wel voor naar London. Zal maar proberen zaadjes te vinden zodat we het zelf kunnen kweken.
Die thee werkt minder lang dan de pillekes, maar wel beter, en gaat dus morgen zelfs mee naar het werk. De honing halen we van een imker die hier een uur vandaan gevestigd is en die in de winkels in zijn buurt potten verkoopt. Ik had die gevonden toen ik bij zijn beenhouwer binnenstapte
Net lange uren bij de schoonfamilie gehad - ik kan nu wel wat kalmerende thee kan gebruiken!! Zucht...
Lap, ik had het kunnen weten, bestaat er nu een goed middel kan ik het weer niet gebruiken want ik ben allergisch aan brandnetel.
'K zal maar bij mijn pillekes blijven zeker.
Rita, graag, ik stuur eerst wel wat geld op - we zijn net terug van een weekendje Benelux dus we hebben weer euro's (11 uur en 1 kwartier bij de schoonfamilie moeten doorbrengen - ik heb nu een natuurlijk kalmeermiddel nodig!! ).
Zou niet veel helpen hoor Mandy!
De kamille zaait zich vooral uit door de zaadjes denk ik.
Ik vind het leuk dat ze elk jaar ergens anders opduiken in de tuin!
Woekeren doen ze hier niet, daarvoor is de grond te droog.
en je haalt ze er zo uit als ze je ze niet op een plaatswilt hebben. en nog een voordeel: je kunt ze ook verplanten dus daarheen waar je ze wel wil hebben.