Inderdaad, de bedriegelijke situaties en niet te vergeten stukken die saai zijn of waar tegenslagen plaatsvinden die doen het lopen niet makkelijker maken.
En wat betreft de 4daagse, de 2de dag vond ik mede door de saaie lus en de bedriegelijke situatie op het einde het zwaarst (kom je Nijmegen in en moet je alsnog 1.5 a 2 uur lopen
)
Toch vind ik het wel leuk en als ik de 4daagse op mijn sloffen uitloop, dan zoek ik wel een andere uitdaging zoals de dodentocht o.i.d. vooralsnog vind ik 50 km op een dag wel genoeg, des te meer bewondering ik voor mensen heb die zich wel aan de dodentocht wagen.
Wat betreft muziek is het moeilijk om je daar helemaal buiten te houden. Militairen met marsen (dat loopt dan best wel fijn
), groepen die liedjes zingen, mensen die inderdaad de muziek hard aan hebben staan (zonder oordopjes), mensen aan de kant die zingen. En dan heb je onder andere personen zoals ik, die af en toe tot zichzelf proberen te komen door muziek te luisteren met oordopjes (op saaie stukken kan dit vooral als je alleen loopt enorm motiverend zijn).
Dan vind ik het vervolgens wel raar dat de 4daagse uitlopen beloond wordt met een koninklijke onderscheiding (het 4daagse kruisje) en vele andere wandelmarsen die qua prestatie minstens zoveel vergen niet. (stiekem maakt dat de 4daagse natuurlijk ook zo leuk, kruisjes sparen
)