Ik ben gisteren ook bloembollen gaan inkopen bij Floralux.
Die Allium caeruleum is misschien nieuw van dat bepaald merk waar je ze van kocht maar ze bestaan al een paar jaar. Ik heb die bollen 2 jaar geleden geplant en de volgende lente is er geeneen opgekomen, wat nogal een ontgoocheling was.
Ik heb staan twijfelen of ik die A. 'Hair' zou kopen maar heb het niet gedaan. Ik had al genoeg mee, misschien voor volgend jaar want ik moet ze tenslotte nog kunnen planten ook hé.
Dat is wat ik gekocht heb :
Narcis 'Pueblo', is zachtgeel, laag en vroegbloeiend
Narcis 'Spring Pride', is een witte narcis met zalmroze rand rond de trompet (kan ik eindelijk narcissen planten in een roos-paarse-blauwe border
)
Tulp 'Queen of Night' om bij te planten (na 5 jaar zijn er al een deel verdwenen, ik haal mijn tulpen niet uit : te arbeidsintensief)
Crocus 'Miss Vain', kleine witte krokusjes
Muscari latifolium (breedbladig, bloem gaat van bleekblauw naar donkerblauw), Muscari 'Dark Eyes' (wit randje aan bloem), Muscari 'Valerie Finnis' (lichtblauwe bloemen) ; die 3 soorten Muscari zal ik mengelen en samen planten.
Tulp bakeri 'Lilac Wonder' (botanische roze tulpjes) om bij te planten
Crocus 'Blue Pearl' (lichtblauwe krokus) om bij te planten
Tulp viridiflora 'Omnyacc', donkerrode tulp ; ik heb viridiflora genomen omdat die goed weerkomen als ze in de grond blijven zitten of dat is toch het geval met 'Formosa', 'Spring Green' en ' Groenland'. Van 'Groenland' krijg ik zelfs jaar na jaar meer bloemen.