Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Zoveel vogels.....sinds ik zakjes vogel wintervoer koop (allemaal verschillende zaadjes) en in me vogelhuisje doe is het echt niet normaal!! Op dit moment 6 duiven....ontelbare musjes,roodborstjes, koolmeesjes,lijsters,merels. Zo leuk om naar te kijken...met brood heb ik lang niet zoveel vogels. Me hele tuin zit nu wel onder de vogelstront..maar ach,beesjes hebben honger....
Ja....tis natuurlijk ook mest,alleen hebben mijn houten tuinset en schutting daar niet zoveel aan! Hahahaaaa
Maar inderdaad ,wat je zegt...het is de compensatie ZEKER waard.
wist je dat brood zeer slecht e ongezond is voor de vogels.
Al is het niet veel maar er zit zout in en laat nu juist zout heel slecht zijn voor vogels.
Je doet er beter aan zoals je nu doet ze zaden te geven en ook volhouden met voederen tot na de winter anders komen de diertjes in de problemen.
Ze zijn nu eenmaal vlug gewend aan het bijvoederen.
Deze namiddag deed ik een goed gesloten doos open met vogelvoer, om voor de eerste keer voer in de tuin te leggen en wat bleek, er zaten een soort kevertjes in.
Ik heb dan maar dat blik buiten gezet en de beestjes zijn schijnbaar weg.
Dit jaar zal ik dus maar blijven voeren tot alles op is!
Hebben jullie dat ook al gehad?
groetjes
Hilda
Of is dit zoals met bloem? die mag je ook niet goed afgesloten opbergen of er komen beestjes in.
Dit waren wel andere, precies kleine kevertjes.