Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Wat een prachtige passiebloemen, wauwwwwwwwwwwww,
Maar wat bedoel je met winterberging? staan ze niet in de volle grond? ze zijn toch winterhard of niet?
Heb er een 70 verschillende staan waaronder een 6-tal wintervast en die blijven buiten staan.
Voor U Bien is er dus geen probleem jij mag die best buiten laten en pas na de winter ,begin april kan je ze best terug snoeien anders groeit ze altijd maar verder en hangen je bloemen over enkele jaren op 10m. Voor mij zijn er dus een 65 soorten bij die naar de winterberging gaan en deze knip ik dus een flink stuk af. De groei en bloei is er nu toch uit na de eerste nachtvorst.
An, er zijn moenteel meer dan 1000 verschillende passiflora's en elk jaar komen er nieuwe kruisingen bij. Als je eens op mijn website ziet daar staan er een 20 tal op maar je kan ook eens zien op de site van plantencentrumexotica daar zie er al meer dan 100.
Danny dat is een mooie collectie die je hebt. Heb zelf geen passieflora maar wil er wel aanschaffen. Welke soorten kun je in de volle grond laten staan en kunnen iets schaduw verdragen. Want ik heb nu nog niet voldoende plaats om veel planten binnen te bergen.
Wat een schitterende verzameling passieflora's hebben jullie! Ik heb er vol bewondering
naar zitten kijken op jullie website. Ik weet wel wat ik op mijn verlanglijstje ga zetten...
Mijn complimenten ook voor de prachtige en idyllische tuin!
Oh Danny wat een mooie verzameling passieflora's hebben jullie
Ik had geen idee ervan dat er zoveel soorten zijn!
Zelf heb ik de gewonen huis-tuin en keuken passieflora (de paars-witte) die je in ieders tuin wel ziet maar ik had toch wel graag nog een andere kleur erbij nu ik dit gezien heb
Welke soorten zijn wintervast?
het is me gelukt tania
alleen als je op de site zit kan je niet alles bekijken want dat pakt ie niet
was er mooi om naar te kijken ik wou de soorten passieflora gaan kijken maar die stond er niet
en ik miste bij de fuctias ricortine de bloem die op een lucifer houttje lijkt
bedankt koen en tania
Heb er een 70 verschillende staan waaronder een 6-tal wintervast en die blijven buiten staan.
Voor U Bien is er dus geen probleem jij mag die best buiten laten en pas na de winter ,begin april kan je ze best terug snoeien anders groeit ze altijd maar verder en hangen je bloemen over enkele jaren op 10m. Voor mij zijn er dus een 65 soorten bij die naar de winterberging gaan en deze knip ik dus een flink stuk af. De groei en bloei is er nu toch uit na de eerste nachtvorst.
An, er zijn moenteel meer dan 1000 verschillende passiflora's en elk jaar komen er nieuwe kruisingen bij. Als je eens op mijn website ziet daar staan er een 20 tal op maar je kan ook eens zien op de site van plantencentrumexotica daar zie er al meer dan 100.
groetjes
danny
dus als ik het goed begrijp Danny, mag ik nu zeker niet snoeien..
Heb beetje het volgend probleem: heb Climatis, daarnaast kamperfoelie en daarnaast de passieflora...
dit alles staat eigenlijk veel te dicht naast elkaar gezet waardoor alles flink in elkaar groeit (gegroeit is)..heb dus weinig geniet van de passieflora omdat het grootste gedeelte verweven zit met de kamperfoelie..dit alles stond er reeds gepland toen ik daar kwam wonen en is dus vorig jaar niet gesnoeit geweest met de gevolgen vandien..
mag dit alles nu nog gedaan worden of is dit te riskant voor de komende vries?mogen deze verplant worden?zo ja, Wanneer?
Ik heb van alle 3 enorm veel bloemen gehad maar ze zitten teveel in elkaar geweven spijtig genoeg..zeker de passiflora..
echt kwaad kan het niet als je stukken wegsnijdt, maar zeker niet tekort of een definitieve snoei, die doe je in het voorjaar
De echt te lange en slordige slierten mag je wel bijknippen.