menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zwam

Ga naar meest recente reactie

corrielat

Corrielat

Dit vond ik een mooi plaatje, dus laat ik het jullie ook zien

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 19 september 2007 - 17:49
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

is dit uit jouw tuintje wel mooit zo
groeten Damy
woensdag 19 september 2007 - 17:50
minouke

Minouke

een "tutu"
woensdag 19 september 2007 - 20:27
Esem

Esem

Mooie foto corrie
en wat is een tutu minouke?

Eddy
donderdag 20 september 2007 - 01:21
Merel

Merel

een tutu is een balerina rokje
Schone zwam trouwens, lekker mischien ook??

Merel
donderdag 20 september 2007 - 02:11
corrielat

Corrielat

Hallo,

Deze zwam zag ik op weg naar mijn werk, ik vraag me af hoelang hij zo mooi blijft en of hij in de winter wegvriest, ik ken niets over zwammen, zou hij maar eenjarig zijn, of groeit hij ieder maand verder?
donderdag 20 september 2007 - 07:44
Bowie

Bowie

Heel mooi.
Mij lijkt het op zo'n typisch Spaanse jurk, met al die stroken.
donderdag 20 september 2007 - 09:08
minouke

Tekst aangepast

Minouke

ja, Esem dat is een ballerinarokje met tule laagjes als kind wou ik dat niet aan doen, als mijn moeder vroeg wat ik dan wel wou doen dat antwoordde ik Karate... mocht dan weer niet !
Ik was een meisje.... allee 't is dan toch goed gekomen met mij
donderdag 20 september 2007 - 10:27
Tine

Tine

Ik denk dat het de zwavelzwam is. Deze groeit op verschillende loofbomen. Als de zwam jong is, is hij sappig en kan als schnitsel gebakken worden. Alleen de geur is niet uitnodigend, het is zurig. Toch is deze zwam een gevreesde parasiet. Hij veroorzaakt bruinrot. Maar mooi is zo'n stapelflat wel.

Tine.
donderdag 20 september 2007 - 10:27
Esem

Esem

Ja Tine ik denk ook aan deze zwam
Zwavelzwam

Laetiporus sulphureus
De jonge exemplaren van deze soort kenmerken zich door een overduidelijk vlezig en sappig voorkomen. Ze zijn zijdelings vastgehecht aan het hout. De hoed kan tien tot dertig cm breed worden. Op jonge leeftijd is deze knolvormig, later halfbol- tot waaiervormig. Hij is gerimpeld, berijpt en heeft een roodgele, geeloranje tot okergele kleur. De onderkant is bedekt met een fijne laag heel korte buisjes met zwavel- tot okergele poriën. Het vlees, wittig tot geel, is eerst zacht en elastisch. Bij oude exemplaren is het hoornachtig en broos. Verse exemplaren hebben een opvallende geur en een zure smaak.
Deze soort groeit van mei tot oktober op dode of levende stammen van loofbomen die in de winter hun blad verliezen. Hij heeft een groot verspreidingsgebied, van het laagland tot in heuvelachtige gebieden. De jonge, nog sappige vruchtlichamen zijn eetbaar. U kunt ze paneren en bakken en als kruiderij toevoegen aan azijn. Vers zijn ze licht giftig.
Dat eetbaar zo i och eerst maar eens vragen aan echte kenners voor je er van wil smullen.
Want met een zwam weet je maar nooit.
gr Eddy
donderdag 20 september 2007 - 12:34
Tessaria

Tessaria

Hallo,
Er is ander eten genoeg, ik eet tenminste eerst maar even iets anders.
Dan blijft de zwam gewoon mooi aan de boom, net zo mooi!
Groetjes, en eet smakelijk, (wie het eten van de zwam wil proberen) Ria.
donderdag 20 september 2007 - 12:43
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).