menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vraagje

Ga naar meest recente reactie

an

An

ik weet niet zeker ,of ik hier goed zit met mijn vraag.
ik was van daag bij mijn dochter op de open dag zij zit op een dag besteding omdat zij gehandicapt is
zij werkt op de afd. tuin.
nou zoek ik bloemen zaad wat makkelijk is te zaaien,en niet alte hoog maar wel mooi is,
gemakkelijk dus
ik zei dat ik ook wel wat stokrozen heb ,maar niet zo heel veel voor daar.,

ik zoek ook iets wat ze kunnen zaaien als groente ik zelf heb wel wat paprika zaad en galia meloen,
maar ook niet veel

ik zoek dus zaden van bloemen en groenten ze hebben ook twee groten kassen staan op het erf van die dag besteding

aangezien ze bijna geen geld hebben om steeds zaden aan teschaffen dacht ik laat ik ze eens helpen
en doe een vraag op het form

want als je kijkt hoe trots ze zijn op het plantje wat er uit komt want ze hebben alleen wat sla wat ik heb gegeven en een paar tomaten planten en een paar aardbeien planten staan en de beste werden vandaag verkocht om wat aan te kunnen schaffen.

is er ook iets van groente wat gezaaidt kan worden en niet gekocht hoeft te worden en wat nu nog gezaaid kan worden .en later buiten in de volle grond want ze hebben niks staan maar wel heel veel
grondt bv prei,sla iets wat makkelijk is.

aangezien ze allemaal verstandelijk gehandicapt zijn moet het makkelijk zijn ,maar met wel veel resultaat

ik zoek dus bloemen en groentezaad wat nu en volgend jaar gezaaid kan worden ,
met graag een duidelijke beschrijving er bij van hoe en wannneer het gezaaid mag worden ,en hoe en wat je dan moet doen als het boven komt,

ik hoop dat ik veel reacties mag krijgen , en de dag besteding mag verblijden met veel zaden en duidelijke beschrijving want de gehandicapten moeten het doen ,en ik zie nu al die trotse gezichten voor me als ze michien als er genoeg is dat ze een bosje bloemen of wat groente mee naar huis kunnen nemen.

namens mij alvast bedankt ze weten niet dat ik dit vraag ik wil ze verrassen.
en alvast ook bedankt namens de de dagbesteding,
gr an
donderdag 6 september 2007 - 21:34
rialle

Rialle

An,

Hier werk ik graag aan mee hoor!

Ik ben ook pas met mijn tuin bezig sinds dit jaar dus zo heel veel heb ik ook niet, maar het een en ander zal ik wel voor je hebben. Bijvoorbeeld reuze Helianthus (zonnebloem) die 3,5-4 meter hoog wordt. Dit is een plezier om te zaaien. Komt snel uit, groeit snel, en nog lekker ook voor hunzelf of voor de vogels.

Ik heb in vroeger tijden ook met verstandelijk gehandicapten gewerkt in Sittard, en het is heeeeeeerlijk en dankbaar werk!

Als je me een pm stuurt met je adres dan zal ik de zaden sturen, met duidelijke beschrijving erbij.
Alvast veel plezier met je verrassing

Groetjes Rialle
donderdag 6 september 2007 - 22:14
hugo

Hugo

stuur mij eens een pers. mail,, zal eens kijken wat ik nog allemaal op overschot heb van groentezaden om na de winter te zaaien,, stuur ze U dan wel op

groetjes
vrijdag 7 september 2007 - 08:06
an

An

rialle en hugo al vast bedankt .ik heb jullie een mail gestuurd .
mij benieuwen hoe ze reageren.

ik hoop dat iemand ook wat groente zaden over heeft. wat makkelijk is.
ik woon helaas zelf te ver weg van die dagbesteding om er dagelijks te helpen maar mijn handen jeuken om te helpen.daar om is de beschrijving ook er belang rijk er bij hoe het moet.
gisteren ook ze zijn zo blij en dankbaar
gr an
vrijdag 7 september 2007 - 09:42
lisa

Lisa

an, je mag altijd zaden heben -ik heb nog genoeg zaden ,behalve sla die zoek ik zelf,
ik wil je graag zaden toesturen voor zo een goed doel heb ik altijd graag zaden over
en hoop dat zij veel plezier aan heeft

heel veel liefs lisa
vrijdag 7 september 2007 - 10:08
an

An

heb je er ook een beschrijving bij met hoe en wannner te zaaien en zo want zei moeten het doen en de begeleidster heeft er ook niet heel veel verstand van .
als ik tijd heb wil ik wel gaan helpen ,meear ik zit met de school tijden van mijn andere dochter dus ik kan er alleen heen als zij vrij is want het is een uur heen fietsen en een uur terug
gr an

zijn het alleen bloem zaden en of ook groenten want ik zei je kan makkelijk een groente tuin aaan leggen
ze wil er ook iets maken voor sommige gehandycapen zo dat ze kunnen voelen zand kieselsteen verschillende dingen waar ze aan kunnen ruiken en voelen.
gr an
vrijdag 7 september 2007 - 10:19
lisa

Lisa

an. ik doe er ook wat groentezaden u.a. paprikas erbij,je zul wel nog wat gedult heben
want er staat van alles nog in bloei,waar ik al zaden van heb zal ik je alvast volgende week
opsturen,met een korte beschrijving en wees niet ongeduldig ik heb het heel druk met de tuin

groetjes lisa
vrijdag 7 september 2007 - 13:06
an

An

ben ik ook niet ik heb de tijd ,ik ben ook bezig ,maar heb momenteel ook andere dingen aan me hoofd, en probeer in de tuin en dergelijke afleiding te vinden ik moet ook mijn stokroosjes nog zaaien en de tuin wat opknappen was daar mee bezig maar toen regende het weer .
maar ik wacht geduldig.
doe maar rustig aan ,
alvast bedankt lisa.
gr an
vrijdag 7 september 2007 - 14:05
rialle

Rialle

An,

De zaden zijn juist ingepakt en gaan morgen op de post!

Groetjes Rialle
vrijdag 7 september 2007 - 21:48
Lilian

Lilian

Hallo An,

ik heb ook nog wat bloemenzaden voor je als je die nog kunt gebruiken, groentenzaden heb ik niets van helaas.

Goudsbloemen ( zijn heel gemakkelijk te kweken ) cosmos, nog wat stokrozen etc.
Laat maar iets van je horen, voor zo'n doel stuur ik ze graag

groetjes lilian
vrijdag 7 september 2007 - 23:28
an

An

rialle alvast bedankt ik zie ze dan wel komen
dan laat ik het je weten als ik ze binnen heb

lilian ik heb je een mailtje gestuurd met mijn adres
alvast bedankt allemaal
namens mij

gr an
zaterdag 8 september 2007 - 23:38
Lilian

Lilian

Ok An ik ben je ook net aan het mailen

groetjes lilian
zaterdag 8 september 2007 - 23:39
an

An

dan zie ik hem zo wel binnen komen
gr an
zaterdag 8 september 2007 - 23:41
ines

Ines

Heb hier ook nog zaden over...zal ze meesturen met de rest
U zal zelf op Google de zaaitijdstippen moeten zoeken, er zijn goede lijsten te vinden die U kan afschrijven of uit printen.
zondag 9 september 2007 - 09:33
an

An

alvast bedankt ines ,ik zal heel even moeten wachten met uitprinten want mijn printer is in de maak,bij de fabriek
dan zal ik wel even op google kijken

gr an
zondag 9 september 2007 - 16:30
phili

Phili

Hoi an,
er zit nog wel wat groente en bloemenzaad in m'n bakje dus als je het adres even doorstuur dan komt dat wel goed, leuk idee van je hoor.
groetjes catootje
maandag 10 september 2007 - 18:54
Jeannette1

Jeannette1

Hai An, ik zie nu pas dat je zaden zoekt voor die lieve meid en haar mede leerlingen.

Als je wilt, stuur dan even de naam en het adres per email naar mij toe van de school/dagbehandeling, dan zal ik een stukje op mijn website plaatsen met een oproep voor allerlei materialen voor de kids.

Hopelijk krijgen zij meer binnen dan zij aankunnen, dan hebben zij volgend jaar alvast een beginnetje.

Ik hoor wel van je.

Groetjes, Jeannette
maandag 10 september 2007 - 19:00
an

An

iedereen bedankt die mee willen helpen aan dit goede doel
ook de verstandelijk gehandicapten leren zo tuinnieren

ik hoop dat er meer zijn die nog zaden willen sturen
alvast bedankt

gr an
maandag 17 september 2007 - 09:36
Tessaria

Tessaria

Hallo An,
Op een regenachtige dag als deze maandag zoveel spontane, hartverwarmende reacties te lezen: daar moet wel het beste gevoel van de dag bij je vrijkomen!
Helaas heb ik zelf geen tuin, dus ook geen zaadjes over, maar ik wens iedereen die je helpen wil, en jijzelf met je idee natuurlijk, heel veel succes. You make my day.
Tuingroetjes, Ria.
maandag 17 september 2007 - 12:57
an

An

dank je wel ria ik hoop dat het ook gaat lukken
maar met zulke lieve formvrienden kan het ook niet mislukken
dank jullie wel allemaal
gr an
maandag 17 september 2007 - 14:29
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).