Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Joepie het is van de eerste keer gelukt.
Toch nog een vraagje.
Volgens de uitleg mag je geen foto's gebruiken die groter zijn dan 1,5MB.
Maar mijn foto's zijn bijna allemaal groter dan 1,5MB.
Kan ik dit verkleinen of wat moet ik daar mee doen ??????
Is dit dan in de taakbalk waar mijn foto's staan ?
Of in de taakbalk van het forum.
Sorry, ik bedoelde natuurlijk adresbalk i.p.v. taakbalk.
Met Image Resizer krijgt u een handig hulpprogramma voor het vlot wijzigen van de afmetingen van digitale afbeeldingen. Deze PowerToy wordt vooral gebruikt voor het verkleinen van digitale beelden voordat zij op Internet worden geplaatst of via e-mail verzonden. Het gebruik van dit hulpprogramma is heel eenvoudig. Ga in Deze computer of de Windows Verkenner naar een map waarin u afbeeldingen bewaart, bijvoorbeeld de map Mijn afbeeldingen. Rechtsklik op een afbeelding die u hier ziet en kies uit het getoonde snelmenu de optie Resize Pictures en klik op OK.
Naast de gekozen afbeelding wordt nu in dezelfde map een tweede, verkleinde afbeelding geplaatst. De bestandsnaam is dezelfde als bij het origineel, maar de kopie is voorzien van een toevoeging die de grootte aangeeft. Bijvoorbeeld Uwfoto (Small).jpg. Deze kopie verzendt u via e-mail of plaatst u op Internet.
De download vind je op www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
(521 KB) onder ImageResizer.exe
mvg,
xerofyt
Dan is dit een gemakkelijke manier om je foto's te verkleinen.
Ga naar "my pictures", foto kiezen, met rechter muisknop "open with MS photo editor", dan klikken op "afbeelding", daar "formaat wijzigen", ik ga meestal naar 30 %, op OK klikken,
save as : bijv. zoals het was + klein en dan save.
Dan heb je de foto 2 maal staan, éénmaal in de originele grootte en éénmaal verkleind.
Die verkleinde kan je dan gebruiken om te posten.