menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Automatische raamopener kas

RW5

RW5

Ik heb een kas met een automatische raamopener. De raamopener blijft de laatste maanden soms openstaan als het al flink is afgekoeld. Ik druk deze dan wel dicht.

Weet iemand wat dit inhoud?

Ik heb ook gelezen dat je de raamopener in de winter er af moet halen ivm vorst.
Maar de afgelopen 15 jaar heb ik dit nog nooit gedaan.
maandag 4 november 2024 - 18:50
PeterC

PeterC

Als ik het goed heb dan werken die systemen met een olie die uitzet en inkrimpt afhankelijk van de temperatuur.
Voor zover me bekend bevriest olie niet, tenminste toch niet in ons gematigd klimaat.

Als die niet meer spontaan open en toe gaat dan moet er iets schelen met het mechanisme.

Mogelijk draait het raamscharnier gewoon niet meer soepel genoeg en heeft dat een likje smering nodig.
Of de afdichting van de zuiger dicht niet meer goed af. Olie kan er nog niet door, dus openen lukt wel, maar lucht kan er wel door, en dan lukt sluiten niet meer.
maandag 4 november 2024 - 20:51
tpetri11

Tpetri11

Op het buisje van de opener zit een schroefdop . Wanneer je daaraan draait verander je temperatuur waarop hij opent/sluit. Alles jaarlijks smeren.
donderdag 14 november 2024 - 16:41
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 1 + 4? (beveiligingscontrole) *