menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Robotmaaier

Ga naar meest recente reactie

fono

Fono

Om een robotmaaier correct aan te sluiten: waar moet de begeleidingsdraad gekoppeld worden aan de begrenzingsdraad? Voorschrift is minstens een meter naar voor .....en dan?

Allerlei Vragen ivm de Tuin

zondag 7 juli 2024 - 15:16
Zeus

Zeus

Ik heb niet het juiste antwoord omdat ik volgens mij alleen maar een begrenzingsdraad heb maar mss kan iemand je helpen als je het merk erbij vermeld
maandag 8 juli 2024 - 17:37
Patrikc

Patrikc

Mij lijkt het dat je met die vraag bij je leverancier moet zijn…
maandag 8 juli 2024 - 19:03
PeterC

Tekst aangepast

PeterC

De begeleidingsdraad verbind je met de begrenzingsdraad op het verste punt op je gazon vanaf het laadstation.
Dat is het punt links onder in de hoek.

De maaier zoekt de draad op om terug te keren naar het laadstation.
Als het een Husqvarna is of een Gardena (van andere merken weet ik het niet) dan volgt die niet precies die draad, maar kiest een pad binnen een variatie aan afstand tot de draad. Dat is om spoorvorming te vermijden.

Dus kan je beter wat ruimte rond dat aanknopingspunt voorzien.
Maak de verbinding dus niet precies in de hoek maar een meter of zo ernaast, langs de rechterzijde of langs de linkerzijde.
Ik zou de rechterzijde kiezen.

Leid de draad vanuit het laadstation naar dat punt in een vloeiende gebogen curve.
Wat ook nuttig is: neem wat foto's zodat je straks nog kan terugvinden waar die draad ergens ligt want binnen de kortste keren zie je die niet meer, en als je dan vb een onkruid wil verwijderen kan je de kans verkleinen dat je ongewild die draad doorknipt.
maandag 8 juli 2024 - 22:39
fono

Fono

Bedankt allen, het zal dan zo gebeuren.

Allerlei Vragen ivm de Tuin

woensdag 10 juli 2024 - 15:21
PeterC

PeterC

Lijkt me geen goed plan.
Je moet de verbinding maken ergens beneden je gazon.
woensdag 10 juli 2024 - 23:04
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).