menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Afsterven planten

dinahbuyss14

Dinahbuyss14

Ik heb in 1 heel grote bak komkommerkruid, dicentra spectabilis, schijnaugurk, geranium, hosta en sering staan. In de bak ernaast staat een amelanchier en oost indische kers. Sinds 2 weken sterft de dicentra af, sinds deze week begint het komkommerkruid bruine bladeren te krijgen en gaat ook het blad van de Amelanchier kapot (droogt volledig op). Er zijn bladluizen , maar enkel op het komkommerkruid en de oostindische kers. Kan iemand mij wat tips geven aub?
dinsdag 2 juli 2024 - 16:45
Patrikc

Patrikc

Heel veel vreemde verschijnselen in de tuin de voorbije weken zijn toe te schrijven aan de ongewoon vele neerslag van de laatste 9 maanden.

Heeft de bak onderaan gaten voor water er uit te laten ?

Voor sommige planten is het zowiezo al een verloren jaar en kunnen we alleen maar hopen dat ze het overleven en daarna nog eens hopen op 'normaal' weer volgend groeiseizoen.
dinsdag 2 juli 2024 - 16:55
dinahbuyss14

Dinahbuyss14

Dank je wel voor snelle respons. Water kan perfect weg. Ik vermoed ook de vele regens
dinsdag 2 juli 2024 - 18:02
renatus

Tekst aangepast

Renatus

dicentra spectabilis is een vaste plant die in de loop van de zomer vaak al lelijk blad krijgt of zelfs al afsterft na de bloei.

oostindische kers trekt vaak luizen aan.
dinsdag 2 juli 2024 - 18:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).