menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Camelia in volle zon

RW5

Tekst aangepast

RW5

Er wordt gezegd dat een Camelia in halfschaduw moet staan.

Maar zijn er hier mensen die een Camelia in de volle zon hebben staan en eventueel in de volle wind?
maandag 18 maart 2024 - 23:14
Tuinprins

Tuinprins

Camellia kan in de volle zon mits de grond humusrijk en niet al te droog is. Wel heb je in de volle zon kans dat het blad een groengele zweem krijgt. Dit kan echter ook soort afhankelijk zijn. 'Lady Campbell' krijgt het in ieder geval wel.

Bij mijn buren staat Camellia 'Debbie' tamelijk onbeschut in de voortuin. Deze schijnt weinig last van de wind te hebben. Meer aan de kust is het misschien een ander verhaal alhoewel ze bij 'Caerhays Castle' in Cornwall, UK een zeer grote Camellia collectie hebben en die zitten aan de kust (kan zijn dat ze daar 'shelter belts' hebben van geschikte bomen en struiken).

Gegroet, de tuinprins
dinsdag 19 maart 2024 - 06:24
PeterC

PeterC

Als ik lees: "de grond humusrijk en niet al te droog", dan weet ik al dat ik beter kan passen voor Camelia, want onze bodem hier is én humusarm, én droog.

Nu met dit natte najaar en die natte winter heeft er kortstondig een beetje water gestaan in de gracht hier aan de overkant van de straat. Het is voor het eerst sinds wij hier 19 jaar geleden zijn komen wonen dat er bij mijn weten iets van water in die gracht staat.
dinsdag 19 maart 2024 - 20:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon