menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onkruid of bodembedekker?

Ga naar meest recente reactie

ingetuin

Ingetuin

hai, ik moet een tuin opleveren waarin speenkruid als bodembedekker staat in een border. ik vind het mooi - je kunt het ook gewoon bij de kweker kopen- het woekert ook niet in andere perken of tussen de tegels, hoewel het volgens mij wel de gewone variant is.

maar nu is de vraag: de tuin moet formeel "onkruidvrij" worden opgeleverd. Ga ik discussie krijgen of het onkruid is of niet en wat vinden jullie?
maandag 3 april 2023 - 16:05
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Het is prachtig hier bij ons in net bos. Maar in je tuin kan wel, maar na de bloei zie je niet meer waar die bolletjes zitten en oh wee als je dan eens een stek weggeeft dan heb je de poppetjes aan het dansen. Want die bolletjes kruipen steed verder en zijn minuscuul in je grond. En niet iedereen wil ze daarom.
maandag 3 april 2023 - 17:18
leerling

Tekst aangepast

Leerling

Zoals je zelf schrijft kan je heel wat planten die sommigen onkruid vinden kopen in tuincentra.

Er bestaan geen lijsten van wat onkruid is of niet.
Uiteindelijk bepaal je dat als tuinier zelf.
maandag 3 april 2023 - 21:00
deHaan

DeHaan

Onkruiden zijn planten die ergens staan waar je ze niet wilt hebben.
maandag 3 april 2023 - 21:31
Esem

Esem

Met speenkruid heb je twee vliegen in één klap, je kan de bladjes gebruiken net als spinazie;
Maar of het mooi is in de tuin laat ik in de midden.
Groetjes E
woensdag 5 april 2023 - 10:12
ingetuin

Ingetuin

dank voor jullie reacties,

ik ga er even over nadenken wat te doen. Misschien beter in overleg te gaan met de WBV, ik vind het zelf eigenlijk zonde om weg te halen, in deze periode heeft het voor mij echt sierwaarde, maar achteraf een dikke nota krijgen omdat zij het als onkruid definieren is ook zo wat.
woensdag 5 april 2023 - 10:37
deHaan

DeHaan

Ga inderdaad even in overleg.
Ik vindt het geen onkruid.
donderdag 6 april 2023 - 18:16
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 4 + 5? (beveiligingscontrole) *