Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
hai, ik moet een tuin opleveren waarin speenkruid als bodembedekker staat in een border. ik vind het mooi - je kunt het ook gewoon bij de kweker kopen- het woekert ook niet in andere perken of tussen de tegels, hoewel het volgens mij wel de gewone variant is.
maar nu is de vraag: de tuin moet formeel "onkruidvrij" worden opgeleverd. Ga ik discussie krijgen of het onkruid is of niet en wat vinden jullie?
Het is prachtig hier bij ons in net bos. Maar in je tuin kan wel, maar na de bloei zie je niet meer waar die bolletjes zitten en oh wee als je dan eens een stek weggeeft dan heb je de poppetjes aan het dansen. Want die bolletjes kruipen steed verder en zijn minuscuul in je grond. En niet iedereen wil ze daarom.
Met speenkruid heb je twee vliegen in één klap, je kan de bladjes gebruiken net als spinazie;
Maar of het mooi is in de tuin laat ik in de midden.
Groetjes E
ik ga er even over nadenken wat te doen. Misschien beter in overleg te gaan met de WBV, ik vind het zelf eigenlijk zonde om weg te halen, in deze periode heeft het voor mij echt sierwaarde, maar achteraf een dikke nota krijgen omdat zij het als onkruid definieren is ook zo wat.