Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Volgens mij is dit de Passiflora caerulea (de witte variant dan), en die is wel (redelijk)
winterhard. Ik heb er al minstens 15 jaar eentje in de tuin staan, en op één (heel
strenge) winter na, heeft die het altijd buiten overleefd. Er sterven wel eens stukken af,
maar de plant loopt altijd weer uit. Wat ik wel elk jaar doe: ik neem een
aantal stekken (zo rond deze tijd), en die kweek ik in water op totdat ze wortels hebben.
Die stekken plant ik, en die houd ik 's winters binnen, zodat ik altijd een reserveplant
heb als het in de tuin mis zou gaan. Leeft de passiflora buiten nog, dan geef ik het
binnen gekweekte plantje weg aan iemand die er ook wel een wil hebben.
Mijn passiebloem is ook een witte, maar dan de 'constance elliott', er staat op t kaartje dat ie matig winterhard is zie ik. Goed idee van dat stekken, knip je er gewoon een paar scheuten af dan?
Vorig jaar had een schitterende helaas NIET winterharde passiebloem, dus die was ik kwijt.
Dit jaar een meer winterharde gekocht, vlg mij dezelfde als jij hebt, ik ga het proberen zoals op de volgende link staat. http://www.hewo.nl/passiflora_caerulea.htm
Maar reservestek nemen lijkt ook wel een goed idee.
Renate