menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Haag scheren

Ga naar meest recente reactie

seeten

Seeten

hallo,
anderhalf jaar terug hebben wij nieuwe geburen gekregen (de eigenaars zijn beiden naar het rusthuis,en wordt het huis dus verhuurd).
de twee perselen worden gescheiden door een gemeenschappelijke leylander haag
van ongeveer 1,70 hoog.
mijn vraag is nu: is de nieuwe gebuur verplicht de haag aan zijn kant te onderhouden en mag hij iets veranderen aan de hoogte?

met vriendelike groeten,

seeten.
zondag 1 augustus 2010 - 10:15
zourky

Zourky

Dat zul je gezamelijk moeten beslissen zoals goede buren.
groetjes Richard
zondag 1 augustus 2010 - 10:27
Juelz

Juelz

Idd, in de eerste instantie is hij wel verplicht het met jou te bespreken indien hij hem weg wilt hebben of hoger. de breedte van de haag echter is zijn eigen probleem zolang hij de haag niet vernietigd door 1 of andere manier kun je daar weinig van zeggen.
dinsdag 3 augustus 2010 - 06:37
seeten

Seeten

@ Richard,
het probleem is dat de geburen niet willen praten tegen ons.
Zo kom je geen stap verder.Toch bedankt hoor.

@ Juelz,
ook bedankt voor de raad.

dinsdag 3 augustus 2010 - 07:46
dauwtrapper

Dauwtrapper

De hoogte van een heg op de perceelafscheiding is wettelijk vastgelegd en heeft een maximale maat. Ieder houdt zijn kant verzorgd naar eigen smaak.
Weghalen van de heg mag alleen in onderling overleg. Wie heeft de heg geplaatst, ooit? Als jij de heg hebt geplaatst en betaald destijds, mag je die ook weer verwijderen. Maar dan moet je wel opletten bij het plaatsen van een nieuwe erfafscheiding. Daar zijn maten voorgeschreven in de wet, waar je je aan te houden hebt. Bezint voor ge begint. Laat u even goed voorlichten hieromtrent, want er is menig burenruzie door ontstaan.
groet
Dauwtrapper
dinsdag 3 augustus 2010 - 13:26
seeten

Seeten

dank u Dauwtrapper,voor de zeer deskundige uitleg. Ik zal er zeker rekening mee houden!!

groeten,

roger.
dinsdag 3 augustus 2010 - 18:41
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).