Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Door reorganisatie van de tuin zou ik binnen de week een 3-tal vierkante meter meiklokjes ( met blijvend effect) moeten wegkrijgen.
Die meiklokjes staan op 50 cm à 1 m van haagbeuk.
Hoé kan ik die klokjes het bést wegkrijgen ?
Er komen tegels op stabilisé op die plaats en ik vrees dat woekerende meiklokjes wel eens een negatieve uitwerking zouden hebben op het terras later.
Als de vereiste is "binnen een week", dan denk ik dat je ze enkel kan uitgraven...
Resten van wortelstokjes mogen gerust onder de stabilisé blijven zitten.
Zonder licht/lucht/water zullen ze niet doorheen de stabilisé terugkomen.
De wortelstokken van de resterende meilklokjes rond de verharding kunnen inderdaad de randen van de stabilisé aantasten (in de poriën van de schuine rand). Ze gaan echter niet diep en zijn niet zwaar agressief.
Ofwel jaarlijks afsteken - ofwel een boordje voorzien (rubber, plastic, betonboord, etc...) - persoonlijk kies ik voor het afsteken.
Dankwel voor de reactie !
(én het hart onder de riem ! )
Ik was al bezig met het uitsteken, toen iemand me vertelde dat uitsteken alleen niet zou volstaan omdat meiklokjes hardnekkig zijn.
Ik ga dus gewoon door met uitsteken en verzamelen van zoveel mogelijk wortelstokjes....tja....is niet zo'n leuk werkje...