Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
We moeten grondkering voorzien in onze tuin om het hoogteverschil met de buren op te vangen. Alles is al netjes besproken met de buren, dat is dus al geen probleem.
Volgens mijn buurman moet de grondkering 20cm boven het grondvlak uitsteken.
Heeft hier iemand ervaring mee? Ik heb zelf al eens gezocht op 't net maar ik vind niet veel informatie.
Persoonlijk vind ik 20 cm wel veel, maar als dat de regel is, dan volgen we dat gewoon he.
Bestaat er bv. een artikel in het wetboek of dergelijke?
Hello Eekhoorn
Als de terreinen in helling liggen moet je toch voorzien dat er water( modder?) op het oppervlak kan lopen, dat zou je toch best tegenhouden.
Belangrijkste aan een grondkering is de drainage aan de onderzijde, het water in de ondergrond van het hoger liggend deel moet weg kunnen, anders zal geen enkel grondkering het houden.
Vergeet dus niet een drainage-buis met afloop te plaatsen.
Groeten
Silvain