Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
heeft er iemand nog wat goeie tips voor mijn komkommers en tomaten die ik in de kas de gezet het is pas de eerste keer voor mij dat ik dit probeer.
de planten komen wel goed op nu, heb trouwens ook nog paparika en pepers in mijn kas staan maar wat moet ik voor de rest nu doen voeding en dergelijke.dus alle info is welkom.
alvast bedankt.
Als je je serre hebt bemest komen de planten wel even toe.
Paprika en pepers groeien makkelijk en daar moet je niet veel aan doen.
De komkommers kan je leiden en opbinden.
De tomaten moet je optijd dieven en ook opbinden. Het helpt ook van 's middags even tegen de bloemtrosjes te tikken om de bevruchting te helpen.
Veel succes.
Groetjes
Ann
Piet,
dat tikken is voor de bestuiving te verbeteren.
Als je het te vroeg doet, 's morgens is het stuifmeel nog wat te klam en te laat, 's avonds is het te droog en valt het sneller op de grond. 's Middags is dus de beste moment.
Als je het echt goed wil doen, tik je tegen de bloemtrosjes. Maar het helpt ook al als je tikt tegen de bamboestok of spiraal waar de plant aan vast zit, korte tikjes.