menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Blauwbloemige klimplanten

Ga naar meest recente reactie

Garion

Garion

We hebben 2 plaatsen waar nieuwe klimplanten mogen komen. De ene plek is van onze 'mannentrouw' die de winter niet overleefd heeft (jammer...) en de andere voor een plaats tegen een stuk kale heg. Voor een van deze plekken zou ik graag een blauwbloemige klimplant willen hebben. Maar zijn die er? Behalve de mannentrouw zie je erg weinig blauwbloemige klimplanten. En de mannentrouw is helaas te vorstgevoelig.
Kan iemand mij een tip geven over een klimplant die blauwe bloemen krijgt? De blauwe regen is natuurlijk overwogen en het is absoluut en optie. Maar misschien heeft iemand nog een tip?
donderdag 23 april 2009 - 08:03
annis

Annis

Jammer dat de Plumbago(mannentrouw) het niet gehaald heeft. Het is een kuipplant die van de winter naar binnen moet.Ik heb hem ook een aantal keren gehad en het is een mooie blauwe kleur. Er zijn niet zoveel echte blauwe klimmers zoals de mannentrouw. Bij de Lathryrus zit wel een blauwe kleur deze is wel eenjarig. De meeste kleuren zijn toch wel blauw-paars.

groetjes Annis

donderdag 23 april 2009 - 08:28
chatoela

Chatoela

Hallo Garion,

Inderdaad spijtig van je mannentrouw (grappige naam voor een plant ). Kende deze plant nog niet maar ben even gaan 'googelen' en hij heeft een hele mooie lichtblauwe kleur.

er zijn wel een aantal lichtblauwbloemige clematissen :

clematis atragene alpina
clematis patens ascotiensis
clematis jackmanii blue angel
clematis patens blue eyes

enz...

kijk maar eens op de website van Böttcher
www.clematis-bottcher.be

groeten,
karin
donderdag 23 april 2009 - 09:00
miriam

Miriam

dacht ook direct aan clematis

winde ,heb je ook in het blauw en de reukerwt ja

hoewel deze allemaal nu niet echt reuzeklimmers zijn en vlugge klimmers
donderdag 23 april 2009 - 11:01
annis

Annis

Hier ook nog een aantal licht (blauwen) Clematis soorten. Je moet ze eigenlijk in het echt zien een foto van een en de zelfde plant kan vaak 10 keer anders uitzien.

De grootbloemige en laatbloeiende C. Prince Charles
De grootbloemige en bloei begin zomer C.Countess of Loverlace.
De grootbloemige en bloei begin zomer C. Will Goodwin
De Grootbloemige en laatbloeiende C. Blekitney Anoil.

groetjes Annis
donderdag 23 april 2009 - 11:25
miriam

Miriam

ik weet niet vanwaar je bent maar binnenkort zijn het weer de tuindagen v beervelde.
En daar zie je ze bloeien.

over twee jaar mijn eerste daar gekocht en mijn duurste.
maar vorig jaar had ik daar al ene van 5 euro en hij doet het prachtig
(dacht zelfs ook naar de blauwe kant,)
donderdag 23 april 2009 - 11:32
Garion

Garion

Ik ben Nederlandse, woon in Doetinchem. Dat is in de buurt van Arnhem, dicht bij de Duitse grens. Maar ik ben blij met jullie antwoorden; heb al een aantal mooie foto's (via Google en de namen die jullie mij opgegeven hebben) van blauwe clematissen gezien.
Het is zeker erg jammer dat de mannentrouw het niet overleefd heeft. De plant stond in de grond en niet in een kuip. Heb overigens ook niet de plaats om kuipplanten vorstvrij te laten overwinteren. Dat is ook de reden waarom ik geen mannentrouw meer zal aanschaffen. Hoewel het een prachtige klimplant is die rijk bloeit en stevig groeit. Zeker een aanrader voor mensen die kuipplanten wel kunnen laten overwinteren!
vrijdag 24 april 2009 - 07:59
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).