menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Blauwe regen

Ga naar meest recente reactie

Ellen1958

Ellen1958

Goedenavond allen...

Ik heb een vraag over een blauwe regen...
Een ruime 3 weken geleden hebben wij een blauwe regen (ca. 1m70 hoog, in de tuin gezet (Wisteria Amethyst Falls)

Nu heb ik sterk het gevoel dat de plant dood is... op een enkel miniscuul grijzig "knopje" is na ruim 3 weken nog helemaal niets te zien... Er veranderd ook helemaal niets aan de plant.

Ik heb geprobeerd te achterhalen of de plant nog wel leeft en brak enkele stukjes van de uiteinden af... Ik kan het breken gelijk dood hout...

Wat kan ik doen? Heeft iemand advies...

Alvast dank voor de eventuele reacties...

Groetje, Ellen

zaterdag 18 april 2009 - 20:36
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Het klinkt niet goed. Heb je de Wisteria netgekocht?
Je kunt niet veel doen, lijkt me, alleen afwachten of hij misschien nog gaat uitlopen. Ik vind dit voorjaar daar wel vreemd in. Andere jaren waren alle planten en struiken veel voorspelbaarder in het uitlopen.
zondag 19 april 2009 - 10:16
Ellen1958

Ellen1958

Ja, "net" gekocht.... ruim 3 weken geleden...

zondag 19 april 2009 - 10:20
Detuinenindemen

Detuinenindemen

In dat geval kun je natuurlijk naar de kweker/het tuincentrum terug gaan en een andere vragen. Het is sowieso fijn, als je de blauwe regen in bloei zou kunnen kopen want dan weet je zeker dat hij kan bloeien. Dat is namelijk ook wel eens een probleem.
zondag 19 april 2009 - 10:24
Ellen1958

Ellen1958

Ik had het tuincentrum vd week al even gebeld...
Volgens die meneer "zou het kunnen" dat er nog niets te zien is... Bij hen op het centrum waren er ook soorten die nog niet uitgelopen waren en bij andere soorten zag hij dat de knopjes heel voorzichtig begonnen te schuiven... Maar het feit dat ik de toppen er zo vanaf kan breken vind ik geen goed teken. Ik moet wel zeggen dat de binnenkant vd takjes wel een heel klein beetje groening zien... Niet bruin ofzo dus... dus toch niet dood dan???
zondag 19 april 2009 - 10:45
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Nee, het hoeft ook niet dood te zijn maar iets wat je net hebt gekocht, daarvan verwacht je toch van, dat het gewoon goed is. De blauwe regen staat hier vol met knoppen.
zondag 19 april 2009 - 11:04
Ellen1958

Ellen1958

Ik ga van de week wel es even langs het tuincentrum...

Dank voor je berichtjes...
zondag 19 april 2009 - 11:17
annis

Annis

Ik heb hem even opgezocht een mooie nieuwe aanwinst in het Wisteria assortiment. Prachtige mooie volle bloemen en wordt niet zo hoog ong.4 m tegenover de andere soorten. Hij zou het eerste jaar al bloeien in mei-juni maar vormt geen zaden. Maar zoals Martje al aangeeft is het aan te bevelen om een Wisteria altijd in bloei te kopen. Ik zou het in de gaten houden of je Wisteria uitloopt anders teruggaan en een die in bloei staat vragen.

Hier staat de Wisteria ook vol in de knop.

Groetjes Annis
zondag 19 april 2009 - 11:48
Ellen1958

Ellen1958

Dankjewel Annis...

Ik ga het even goed in de gaten houden en voor de zekerheid vd week even terug naar het tuincentrum...

Groetje, Ellen

zondag 19 april 2009 - 11:51
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).