Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
hoi,
ik heb twee honden(een mechelaar en een jack russel) en die zitten overdag vaak buiten. natuurlijk wordt er veel gelopen in de tuin en nu is een groot deel van de tuin aan het veranderen in een modderbad. ik weet dat zolang de honden buiten zitten, ik nooit een mooi grasperkje zal hebben, maar ik wou de tuin toch graag net iets netter. ik dacht eerst boomschors te verspreiden op het spoor langs waar ze altijd lopen, maar ik vrees dat ze hierop gaan bijten, en dat dat niet zo gezond is. zand zou voor de winter nog een oplossing zijn om het wat droger te krijgen en om de 'geulen' op te vullen, maar dit is geen zicht en in de zomer gaat dit allemaal vliegen. kan iemand mij een andere oplossing aanbieden? ik dacht zelf aan gewone humus?
mvg
tinapina
Ik denk dat zolang er honden in de tuin los rond lopen er niets is opgewassen tegen zulke twee grote dieren,wat je ook strooit of legt de honden zullen steeds alles uiteenlopen en bekladden.
gr Eddy,
Ps Welkom op het leerrijk tuinforum waar je al vlug zal merken dat het een verslaving wordt,maar wel een gezellige verslaving.
Ik heb hier thuis hetzelfde probleem met een Beagle en een Duitse staander. De oplossing die wij er voor hebben is een deel van de tuin afspannen zodat een gedeelte stront en moddervrij blijft. Maar ja ik weet natuurlijk niet of dat in jouw tuin mogelijk is.....
hoi,
de tuin is groot genoeg om hem in stukken op te delen, maar mijn mechelaar zit graag dicht bij huis, anders springt ze overal over om daar te geraken..en het is natuurlijk dit stuk dat ik graag wat properder wou houden..
Ik ken dat ja.... Bij ons zitten ze ook bij het huis. Uiteraard wil ik eigenlijk dit deel ook netjes houden maar dat gaat idd niet. Ik ben er over aan het nadenken om iets van grind ofzo te leggen met heesters en dan achter het hek het gras en andere planten...