Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Dag forum,
Weet iemand of frambozenstruiken slakken op afstand houden?
De (groente)tuin wordt momenteel kaal gegeten door de slakken (ga vanavond biervallen zetten) maar de planten in de buurt van de frambozenstruik blijven gespaard.
b.v.d. Herwin
Vanmorgen was er een professor op de radio.
Die zei dat die biervalletjes wel werken, maar erg plaatselijk. Mijn ervaring zegt hetzelfde. Als je elke meter een potje in de grond kan steken werkt het prima.
Volgens die professor is 's avonds de slakken gaan vangen de meest efficiente methode.
Over het effect van frambozenstruiken heb ik nog niets gehoord.
Een individuele plant of zone kan je ook beschermen door en koper-folie rond te leggen, daar kunnen slakken niet over.
Ik zelf werk met biervalletjes , korrelvallen en hier en daar toch nog korrels los gestrooid (ook al weet ik dat het schadelijk is voor andere dieren ).
Als je weet dat 1 slak 400 eitjes legt na de zomer, dan kan je ze maar beter nu direct beginnen verdelgen. en het lang genoeg volhouden.
lino