menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Welk dier?

Ga naar meest recente reactie

heidiaelbe14

Heidiaelbe14

Hallo,

Weet er iemand welk dier dit soort gaten maakt? Ik heb 's morgens wel al konijnen gezien, maar zijn dit niet wat veel gaten voor een konijn?

Alvast bedankt,

Allemaal Beestjes

woensdag 5 augustus 2020 - 19:09
heidiaelbe14

Heidiaelbe14

Hier onder een nog een foto van één van de grotere gaten.

Allemaal Beestjes

woensdag 5 augustus 2020 - 19:10
Louisa S

Louisa S

Het kunnen vogels zijn , die in het gras pikken .... op zoek naar EMELTEN en ENGERLINGEN !
https://www.tuinengras.nl/onderhoud/engerlingen
donderdag 6 augustus 2020 - 13:18
heidiaelbe14

Heidiaelbe14

We hebben vorig jaar het gazon opnieuw aangelegd omdat het toen kapot gegaan is door de engerlingen. Het is toen ook behandeld met aaltjes. Nu weet ik niet hoe lang dat doorwerkt? We hebben dit jaar zo goed als geen juni kevers gehad, terwijl het andere jaren tussen 21 en 21.30u tussen de kevers door laveren was.
vrijdag 7 augustus 2020 - 19:18
leerling

Leerling

Hoe dikwijls heb je die aaltjes toegepast?
https://deboomdokter.be/blog/gazon-en-tuin/aaltjes-tegen-engerlingen_bestrijden_hoe-doe-je-dat/:
De eerste aaltjes sterven al na een week en het duurt 2 tot 3 weken vooraleer de volgende generatie uitkomt. De engerlingen komen uit hun ei na 6 weken. Om deze periode te overbruggen is het dus best om na 6 weken een nieuwe groep aaltjes op jouw gras lot te laten. De aaltjes zijn beperkt houdbaar.


'Engerling' is de naam die aan de larven van bladsprietkevers wordt gegeven.
Sommige soorten leven verschillende jaren onder de grond. Misschien daarom dat je dit jaar misschien wel engerlingen hebt maar weinig of geen kevers ziet.
vrijdag 7 augustus 2020 - 19:39
tpetri11

Tpetri11

Geen engerlingen, maar woelmuizen.
dinsdag 11 augustus 2020 - 16:18
heidiaelbe14

Heidiaelbe14

Dank jullie voor de reacties. Engerlingen heb ik gevonden op een ander stuk van het gazon waar het gazon ineens afstierf. Bedankt voor de tip rond de herhaling van de aaltjes behandeling ik ga het proberen. Wat de reactie van Tpetri11 betreft, ik vermoed woelmuizen in combinatie met "stampertje en zijn vrienden" vermits ze tegenwoordig al met zijn vieren wegvluchten als ik 's morgens opsta.
vrijdag 4 september 2020 - 19:48
leerling

Leerling

Als het woelmuizen zijn, zou je onder die gaten echte tunnels moeten voelen.

Konijnen eten hier, vooral in de winter, van het gras.
Maar zomaar wat dabben heeft voor hen geen nut en een open grasveld is geen aantrekkelijke plaats voor hen om een hol te graven, tenzij er echt geen alternatieven in de buurt zijn.
zaterdag 5 september 2020 - 00:18
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).