Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Vandaag voor de eerste keer een roofvogel aan het werk gezien in de tuin.
Deze morgen toen ik naar buiten keek viel het mij al op dat er enorm veel vogels in de tuin eten aan het zoeken waren. Groenlingen, koolmeesjes, lijsters etc, op een bepaald moment waren er zeker 15 te zien. Rustig over het gras aan het kuieren en op een bepaald moment zelfs drie koolmeesjes die tegelijkertijd insecten gingen verzamelen uit de open stootvoegen aan de garage.
Komt er opeens een sperwer afgevlogen die een vogeltje (ik denk dat het een groenling was) te pakken krijgt. 't Is de natuur maar het was vrij zielig om te zien hoe het vogeltje minutenlang een doodstrijd aan het leveren was terwijl de sperwer er rustig bovenop bleef zitten, af en toe zijn hoofd naar links en rechts draaiend om te kijken of er geen gevaar was. Na een paar minuten vloog hij dan weg met zijn prooi richting een knotwilg.
De rest van de dag waren er amper nog vogels te zien in de tuin.