menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sperwer in de tuin

ThomasZ

ThomasZ

Vandaag voor de eerste keer een roofvogel aan het werk gezien in de tuin.

Deze morgen toen ik naar buiten keek viel het mij al op dat er enorm veel vogels in de tuin eten aan het zoeken waren. Groenlingen, koolmeesjes, lijsters etc, op een bepaald moment waren er zeker 15 te zien. Rustig over het gras aan het kuieren en op een bepaald moment zelfs drie koolmeesjes die tegelijkertijd insecten gingen verzamelen uit de open stootvoegen aan de garage.

Komt er opeens een sperwer afgevlogen die een vogeltje (ik denk dat het een groenling was) te pakken krijgt. 't Is de natuur maar het was vrij zielig om te zien hoe het vogeltje minutenlang een doodstrijd aan het leveren was terwijl de sperwer er rustig bovenop bleef zitten, af en toe zijn hoofd naar links en rechts draaiend om te kijken of er geen gevaar was. Na een paar minuten vloog hij dan weg met zijn prooi richting een knotwilg.

De rest van de dag waren er amper nog vogels te zien in de tuin.
vrijdag 17 oktober 2014 - 21:29
Bombycilla

Bombycilla

Dat gebeurt hier ook regelmatig,als je de vogels in je tuin voert dan voer je ook automatisch de roofvogels.
zondag 19 oktober 2014 - 11:46
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).