Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
[afbeelding verwijderd niet-https] Iets wat ik niet ken,en zelfs niet terug vindt !!!!! ga even naar mijn blog en vertel hier eens wat je er over denkt. natuurmanjak http://natuurmanjak.skynetblogs.be
Die ken ik nog uit mijn jeugd. In de stadsvijvers(parkvijvers) haalden we vroeger als kind, met een hark, als het laagwater was, grote mosselen uit het water. Ik kan me niet herinneren of we ze ooit hebben gegeten. Thuis in ieder geval niet want mijn moeder griezelde van alles wat uit het water kwam.
Kunnen formidabel groot worden. Verdragen weinig vervuiling & filteren het water. Als je ze bv. in een kleine vijver houdt, kunnen ze bij afsterven zelf voor heel giftige situatie zorgen voor de andere vijverbewoners. Of ze eetbaar zijn ? Wij noemen ze slijkmossel, en ik weet dat klassieke mossels nogal wat zware metalen edm. opslaan.....
Die mosselen in Uw water wil zeggen dat de vijver supergoed functioneert. Die gasten kunnen idd heel groot worden en leven in symbiose met een bepaalde vissoort waar ik nu effen niet op kom , ik zoek het hoor!
In elk geval een diersoort om naar te streven in ons vijvers!
Zebramossel (Dreissena polymorpha) Die mossel is wel een exoot afkomstig uit Amerika die met de schepen mee gekomen is en hier op vele plaatsen woekert,dus niet de slijkmossel zoals jullie deze kennen.