Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Een paar dagen geleden heeft onze schoonzoon een roofvogel gevonden. Ik dacht aan een sperwer en ze moesten van mij naar het VOC bellen, zelfs op kerstdag.
Die zijn haar komen ophalen en het bleek om een Blauwe Kiekendief te gaan.
Nu zijn ze toch wel zo fier als een gieter dat ze gebeld hebben want het blijkt om een zeldzame vogel te gaan.
Helaas heb ik geen afbeelding maar heb deze van het internet:
Ja op zulke dingen ben ik echt wel streng hoor. Heb hen uitgelegd waarom ze naar het voc moesten bellen en die uitleg werd dankbaar aanvaard. (meer heb ik dus niet gedaan)
Een dikke pluim voor de pubers dat ze mijn uitleg klakkeloos en zonder vragen stellen aangenomen hebben!
En een dikke pluim voor de man die haar komen ophalen is op kerstdag en dan nog z'n tijd gestoken heeft in hen terug te bellen met de uitleg over welke vogel het was en wat ze mankeerde!
Ze had een wonde aan haar vleugel en was waarschijnlijk uitgehongerd.
Ze was in ieder geval verzwakt want ze hebben haar zo kunnen oppakken.
Nu ja, een beetje normaal dat ze verzwakt was denk ik. Heb het opgezocht en ze leven in de Scandinavische landen maar in de winter komen ze in Nederland voedsel zoeken. En met al die sneeuw zullen ze meer naar het zuiden komen om voedsel te vinden.
Het was in ieder geval geen wonde van hagel zoals ik eerst dacht. Er zijn namelijk nog altijd onozelaars die op roofvogels schieten
Ik hoop dat de volgende keer ze een Blauwe Kiekendief zien, dat dat in volle vlucht is en niet ergens in een berm.
In de velden van Groningen proberen ze de kiekendief ook terug te krijgen om door aan de uiterste einden van de velden een relatief ruig en onbemaaide "wind/wend"-akker te laten staan.. Ze zijn er wel maar ik heb ze nog niet gezien in het Groningse..
en die "onozelaars" zitten hier ook nog en die schieten op alles wat "wild" heet (sh*t)
zelfs op de patrijzen die hier op minder dan de vingers (4!!!) van een hand te tellen zijn