menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Konijnen en kippen..

Ga naar meest recente reactie

evadepeva

Evadepeva

Heeft iemand ervaring met het houden van konijnen en kippen in een ren?
Wij hebben al 2 konijnen (een dwerg en een dwerghangoor) en we willen een nieuwe ren maken waar ook de kippen in kunnen. Het liefst barnevelders.
We graven gaas diep onder de ren, zodat de konijnen nog wel kunnen graven.
Heeft iemand ervaring hiermee? Ik hoor zulke verschillende geluiden dat ik door de bomen het bos niet meer zie..
vrijdag 5 maart 2010 - 10:49
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Wij hebben jarenlang konijnen en kippen in een ren gehad. Dat ging prima hoor. Wat heb je dan voor verhalen gehoord hier over?
vrijdag 5 maart 2010 - 11:07
Pieter

Pieter

Bij mijn ouders zaten kippen en konijnen ook samen in de boomgaard. Een kip zal wel eens in die lange flaporen pikken en het konijn kan wel eens stampen met de achterpoten, maar voor de rest ging dat wel heel goed.
vrijdag 5 maart 2010 - 11:18
jack1

Jack1

ik heb hier een lange tijd 2 vlaamse reuzen bij de kippen gehuistvest .ging altijd goed ..
vrijdag 5 maart 2010 - 12:24
LauraK

LauraK

Hier een andere ervaring: ik heb eens een groepje kippen een cavia blind zien pikken... Ik zou er dus geen risico mee nemen!

Groeten van Laura.
vrijdag 5 maart 2010 - 19:16
evadepeva

Evadepeva

Wat Laura omschrijft heb ik dus vaker gehoord, dat kippen de konijnen pikken. Daarom dacht ik misschien dat het zou helpen als de konijnen hun hol in kunnen vluchten. Ze zitten nu ook regelmatig onder de grond. Voor alle dieren samen kunnen we een redelijke ren maken, als het er 2 moeten worden wordt de ruimte toch wat minder.
Barnevelders los in de tuin is zeker ook niet zo'n succes..?
vrijdag 5 maart 2010 - 23:54
jack1

Jack1

bij welke kippen liepen die cavia,s

ik heb dus brahma groot .dat zijn d emest vriendelijke kippen vind ik

maar dat is mijn ervaring .
zaterdag 6 maart 2010 - 09:06
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 1 + 4? (beveiligingscontrole) *