Ik "red" dagelijks een aantal vlinders uit mijn kassen. Op de 1 of andere manier weten ze wel de weg naar binnen maar niet meer naar buiten.
En dat terwijl de ramen en deuren wijd open staan.
Als ik dan in de kas kom hoor ik een gefladder van een paar vlinders tegen de ramen en vang ze dan voorzichtig en laat ze dan net buiten de deur los. Dat is inmiddels normaal voor me, maar deze kon geen kant meer op en dat het dier nog leefde na de vitrage strijd, maakte het wel heel bijzonder om het dan op de bloemen neer te zetten en een paar uur later weg te zien vliegen alsof er niets gebeurd is.
Ik heb echt met verwondering naar het dier zitten kijken hoe het bezig was nectar te verzamelen en aan te zien sterken. Doordat het zo zwak was kon ik er ook heel dicht bij komen en dat maakte het nog meer een feestje.
Voor het weg vloog kwam het op mijn t-shirt zitten en draaide op mijn schouder een paar rondjes.
En toen het weg vloog kwam het nog een paar keer terug en vloog rond mijn hoofd alsof het me wilde bedanken. Dat deed me toch wel wat hoor.
Ik vertelde het mijn man toen hij van zijn werk thuis was en liet de foto's zien.
Hij zei "Tja het zal eens niet dat je 1 of ander beest red jij"
Hij keek er dus niet raar van op. Maar vond het wel bijzonder dat het dier op mijn vingers bleef zitten totdat ik het op de bloemen gezet had.
Hij vond het al helemaal prachtig dat ik het in het forum heb gezet.
Zijn reactie "Hmm je hebt het goede forum voor je, nu wel gevonden geloof ik hè?"
En hij heeft gelijk
Groetjes Marianne