menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Albissia julibrissin

PVM

PVM

Ik heb 6 albissia julibrissin in mijn tuin. 4 heb ik pas sedert verleden jaar en 2 heb ik al een 4 tal jaren.
Van deze 2 staat er één nu mooi in bloei, terwijl de andere precies er het bijltje bij neerlegt:
zie de bovenste foto van de goede en de onderste van de minder goede.
Wat kan ik doen om de minder goede er terug bovenop te helpen.
Ik had gedacht om in het najaar hem helemaal uit de grond te halen, en dan een diepere put te maken met goede potgrond te vullen en hem dan terug plaatsen.
Is dit een goed idee?
[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 2 augustus 2007 - 20:20
Detuinenindemen

Detuinenindemen

In goede grond verplanten is op zichzelf niet verkeerd maar ga ook na, of de standplaats wel voldoet: is er voldoende zon en is de bodem goed doorlatend? Albizia wil zon en een bodem die goed afwatert.
Gaat het om gezaaide exemplaren? Dan is altijd variatie mogelijk in bloei en sterkte van de boom.
Succes gewenst!
donderdag 2 augustus 2007 - 21:19
PVM

PVM

Het is een exemplaar die wij enkele jaren geleden geplant hebben. Zelfs in het begin groeide deze beter dan het exemplaar van de eerste foto.
Maar verleden jaar heeft het eerste exemplaar wel vlugger beginnen groeien.
Wij dachten dat het tweede exemplaar misschien dit jaar ook vlugger zou groeien, maar helaas is het juist niet zo gegaan en is het na enkele takken die gegroeid zijn, nu stilaan alles aan het verliezen.
Ik heb nog een 4 tal kleinere albissia's die we pas verleden jaar aangeplant hebben, maar deze zien er wel goed uit.
donderdag 2 augustus 2007 - 23:45
WiPe

WiPe

Als het probleem al bestaat vanaf het moment dat je de bomen geplant hebt, kun je best eens controleren of de boom niet te diep staat. De bovenste wortels mogen maar net onder de grond zitten. Als het probleem niet daar schuilt kun je verder zoeken. maar het is altijd een goed idee om dat eerst te controleren.
vrijdag 3 augustus 2007 - 09:28
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).