menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vijgenboom

Ga naar meest recente reactie

essie

Essie

Wij willen een grote vijgenboom in verband met herinrichting van de tuin, verplaatsen. Kan iemand ons vertellen wanneer en hoe dit het beste gaat?
maandag 9 juli 2007 - 17:11
Acontinum

Acontinum

in het najaar als de boom in rust is of in het voorjaar
maandag 9 juli 2007 - 17:48
Esem

Esem

En probeer bij het verplanten zo veel als mogelijk is aarde aan de wortels te houden voor een vlugger herstel van je boom.
Geef na het verplanten een goede gift water en doe dit voort de eerste weken naar gelang de grond die je bezit .Is het zandgrond dan zeker vochtig houden, ook al valt er regen.
en beetje meststoffen kan dan ook nooit kwaad.
gr Esem,
maandag 9 juli 2007 - 18:12
Helianthus

Helianthus

Hallo Essie,

Om je boom al wat "voor te bereiden" op het verplanten kan je hem stimuleren om nieuwe fijne wortels aan te maken door de boom rondom af te steken.
Je maakt een cirkel van zo'n meter rond de boom en je steekt op die lijn één spadesteek diep in de grond.
Laat telkens tussen iedere spadesteek en breedtte van één spadebreed over, zo voorkom je dat de boom plots teveel fijne wortels verliest.
Op deze manier zal je boom tegen het najaar al heel wat nieuwe jonge wortels hebben aangemaakt en zal het "aanslaan" na het verplanten wellicht wat makkelijker verlopen.

Succes en groetjes, Gert
maandag 9 juli 2007 - 19:01
essie

Essie

Iedereen heel hartelijk bedankt voor de raad, we zullen het zeker allemaal opvolgen zodat we nog lang van onze vijg kunnen genieten.
groeten Els
dinsdag 10 juli 2007 - 00:00
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).