0 Onbekende boom gezaaid
▼ Ga naar meest recente reactie
Koenh
Beste allen,
mijn vader heeft zaad van een boom gezaaid, en heeft nu een plantje, maar hij is vergeten wat hij gezaaid heeft. Hierbij foto van zaad en plantje. Het zaad is ongeveer 1 cm groot, hard, en met diepe groeven erin.
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
Alvast heel erg bedankt!
Koen
dinsdag 5 juni 2007 - 18:33
JovanDreumel
Zo'n duidelijke foto zou toch een antwoord moewten geven. Vandaar dat ik deze vraag nog eens naar voren breng, want ik ben ook benieuwd.
donderdag 7 juni 2007 - 04:31
Hugo
denk een soort 'iep',, zoek eens onder 'ulmus'
groetjes
donderdag 7 juni 2007 - 18:01
Koenh
Het zou waarschijnlijk gaan om Davidia involucrata, de Vaantjesboom. Een heel mooie boom trouwens. Alleen lijken de bladeren tegenoverstaand te zijn op de foto, en de Vaantjesboom heeft vrijstaand blad. Maar misschien is onze plant nog te jong om dat nu al vast te stellen.
In ieder geval bedankt aan degenen die meegedacht hebben.
donderdag 7 juni 2007 - 19:54
WiPe
Ik had ook dat idee, maar de zaden van Davidia zijn een viertal cm groot. De vorm komt wel overeen, maar de grootte die je opgeeft niet.
donderdag 7 juni 2007 - 23:30
Koenh
de pit was ongeveer 15 mm, misschien is het dan toch nog iets anders. de vorm van de pit komt in ieder geval overeen met wat ik op google vond, maar daar stond geen grootte bij vermeld.
donderdag 7 juni 2007 - 23:38
Beginnendtuinier
Dag Koenh
Ik Vroeg me af of je nog zaad hebt van deze boom want hij is inderdaad schitterend.
hier is men e-mailadres
[email protected]
(sorry ik had het bericht wat laat gezien)
alvast bedankt
Groeten Damy
dinsdag 12 juni 2007 - 02:52
Koenh
Dag Damy,
jammer genoeg hebben we geen zaad meer over; mijn vader had er 4 gekregen (via via..) , twee ervan zijn uitgekomen. Misschien kan ik in het najaar wel weer aan nieuw zaad geraken; ik weet een boom staan, maar ben niet zeker of hij al oud genoeg is om vruchtjes te dragen. Ik probeer je niet te vergeten!
groeten,
Koen
dinsdag 12 juni 2007 - 20:52
Beginnendtuinier
SUPER
dank je wel om die moeite te doen
en nu maar hopen dat hij al zaad draagt hé
Hartelijk dank
Damy
dinsdag 12 juni 2007 - 21:27
\n\n
Beschikbaar in de webshop..