menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Diertjes in stam Leilinde

Ga naar meest recente reactie

Jan Smeets

Jan Smeets

Hallo, ik heb een vraag aan jullie

Ik heb 3 leilinden, toen ik wat boomschors weg pakte (zat helemaal los) zag ik dat de stam helemaal vol zat met ongedierte. ook zag ik dat ze de binnenkant helemaal aan het opvreten waren.

Mijn vraag is dan ook hoe kan ik mijn 3 geliefde bomen redden

Bvd Jan Smeets

Struiken & Bomen

donderdag 31 oktober 2024 - 10:45
Peterplant

Peterplant

Die beestjes zijn niet het probleem. Er is iets aan de hand met de bomen waardoor de bast gedeeltelijk afsterft, en dan zijn er weer beestjes, zoals pissebedden, die dat rottende materiaal opvreten.
Begin eerst met te controleren of de bomen niet te diep geplant zijn. De eerste wortel moet (bijna) aan de oppervlakte zitten.
donderdag 31 oktober 2024 - 13:49
Jan Smeets

Jan Smeets

Hallo Peter,

Dank voor jouw bericht.

De bomen staan al meer dan 15 jaar de wortels zijn niet te diep, zoals ik het zie.
Kan het ook te maken hebben met mieren, daar zijn er heel van, heb al een paar keer
behandeld?

Mvg Jan
vrijdag 1 november 2024 - 09:49
Peterplant

Peterplant

Mieren kunnen geen kwaad, hooguit beschermen ze de bladluizen die in de boom zouden kunnen zitten.
Er is iets anders aan de hand, een storende laag dieper in de grond, te natte grond in de afgelopen winter. Zoiets.
vrijdag 1 november 2024 - 13:22
WiPe

WiPe

Je moet inderdaad de boom in zijn geheel bekijken. Met een detailfoto van afstervende schors kun je echt niet zeggen wat er aan de hand is. Wat je beschrijft is ook maar een symptoom van een ander probleem.
vrijdag 1 november 2024 - 14:32
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 4 + 3? (beveiligingscontrole) *