menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Euonymus japonicus green spire

Ga naar meest recente reactie

Gwen33

Tekst aangepast

Gwen33

Hi,

Weet iemand wat er met mijn haag aan de hand is?
Word geel, blad valt af, lijkt aangevreten en heeft gekke vormen/vlekken op bladeren.
Is deze haag nog te redden?

Groetjes Gwendolin

Struiken & Bomen

zondag 20 oktober 2024 - 10:21
Peterplant

Peterplant

Controleer de planten op schildluis.
Wat voor grond heb je gebruikt bij het planten.
zondag 20 oktober 2024 - 12:46
Dany

Dany

Ik heb hier een haagje van zo'n 10 meter staan sedert 2016. Ze krijgen alleen zon tot de middag van ongeveer april tot eind september. Ze staan in zandgrond krijgen in het voorjaar wat gedroogde koemestkorrels en ik snoei die nooit. Tot nu toe nog nooit problemen mee gehad.
Ik heb ook de White Spire staan die krijgen veel meer zon en ook nog nooit problemen gehad.
zondag 20 oktober 2024 - 12:57
Gwen33

Gwen33

Ze staan in waterdoorlaten grond. Tuinaarde vermengt met straatzand.
Tijdens het planten hebben we een breede geul gegraven en ze in aanplantgrond gezet. In de herft strooi ik wat kalk en in het voorjaar wat koemestkorrels. Ze staan in de voortuin, vollop zon.
1,5 jaar nergens problemen mee maar nu ineens wordt het een trieste aanblik.
zondag 20 oktober 2024 - 18:58
Dany

Dany

Kalk krijgen ze nooit. Ik heb ook eens ergens gelezen dat snoeien niet bevorderlijk is voor de Green Spire en de mijne staan veel meer in de schaduw langs een muur waardoor ze wel beschermd zijn tegen regen en wind.
zondag 20 oktober 2024 - 19:27
Peterplant

Peterplant

Controleer in ieder geval op schildluis, zit vaak op de takjes als bruine bobbeltjes die je met je nagel weg kunt krabben.
zondag 20 oktober 2024 - 22:33
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).